اسرائیل از پهپادهای کوچک برای حمله به تایسسات هسته‌ای ایران استفاده کرده است

درحالی‌که اسرائیل بر حملات خود به مراکز هسته‌ای و دانشمندان ایرانی می‌افزاید ولی در عین حال آمریکا را تا حد زیادی در مورد این اقدامات مخفیانه خود در بی‌خبری نگه می‌دارد.

به گزارش تازه نیوز، در آستانه سفر ماه آینده جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده به خاورمیانه هرگونه نشانه‌ تشدید تنش بین اسرائیل و ایران از سوی آمریکا رصد خواهد شد.

سی‌ان‌ان گزارش داد: کشته شدن تعدادی از مقامات نظامی ایران از جمله آقای صیادخدایی گمانه‌های دست داشتن اسرائیل را در این حملات بیشتر کرده است.

همچنین در گزارش سی‌ان‌ان آمده است که یک مقام آمریکایی و «یک منبع اطلاعاتی دیگر که در جریان امور قرار دارد» تأیید کردند که اسرائیل در ترور حسن صیادخدایی دست داشته است.

در ادامه آمده است که اسرائیل، دولت بایدن را در مورد این عملیات در تاریکی و بی‌خبری نگه داشته است چراکه نه قبل از عملیات به مقامات آمریکایی چیزی گفته‌ شده و نه بعد از آن در این مورد حرفی زده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر اسرائیل بر تعداد حملات خود علیه ایران افزوده است به نحوی که بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال احتمالا اسرائیل از پهپادهای کوچک برای حمله به تایسسات و پایگاه‌های هسته‌ای ایران استفاده کرده است.

این مقامات اطلاعاتی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که در مقابل هم ایران سطح هشدار نیروی دفاعی هوافضای خود را افزایش داده است، که این خود شاخص بالقوه‌ای است مبنی بر اینکه تهران ممکن است به حملات اسرائیل را تلافی کند.

وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه، ۳۰ خرداد از تلاش‌های کشورش در جهت تشکیل یک ائتلاف با مشارکت برخی کشورهای عربی و به رهبری آمریکا علیه ایران خبر داده بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، در جریان سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان که برادر ولیعهد عربستان نیز هست به مقامات آمریکایی در مورد نگرانی عربستان در مورد نامشخص بودن نقشه دوم آمریکا در صورت شکست مذاکرات گفتگو کرده است.

منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که در صورت عدم تحقق احیای برجام، دولت آمریکا فشار اقتصادی بر ایران را افزایش خواهد داد و تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد. ایالات متحده همچنین برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهند خواست تا تمام سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی خود را در برابر حملات ایران یکپارچه کنند. این تصمیم مورد حمایت قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب است، اما هنوز حمایت همه کشورهای حاشیه خلیج فارس را جلب نکرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.