کشور متحد روسیه اوکراین را مورد هدف قرار داد!

ارتش اوکراین اعلام کرد که مناطق شمالی این کشور از خاک بلاروس، هدف بمباران های سنگین قرار گرفته‌ است.

به گزارش تازه‌نیوز، ارتش اوکراین اعلام کرد روز شنبه منطقه «چرنیهیف» از مناطق مرزی در شمال این کشور هدف «بمباران‌های سنگین» از خاک کشور بلاروس، متحد روسیه، قرار گرفته است.

به نقل از فارس،‌ فرماندهی نظامی مناطق شمال اوکراین در این باره بیانیه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده. این بیانیه بدون اشاره به تلفات انسانی درباره جزئیات این حمله می‌گوید «نزدیک ساعت ۵ بامداد، ۲۰ موشک از خاک بلاروس به منطقه چِرنیهیف و به خصوص روستای دِسنا شلیک شد و زیرساختهای منطقه هدف قرار گرفت».

روستای کوچک دِسنا با جمعیتی (پیش از جنگ) نزدیک به ۷۵۰۰ نفر، در ۷۰ کیلومتری شمال شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و ۷۰ کیلومتری مرزهای جنوبی اوکراین با بلاروس واقع شده است.

این حمله موشکی همزمان با دیدار امروز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با «الکساندر لوکاشنکو»، همتای بلاروسی خود در شهر سن‌پترزبورگ انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه هم قرار است روز پنج‌شنبه به بلاروس سفر کند. گرچه در حمله به اوکراین، در موقعیت فعلی موضع رسمی بلاروس، حفظ بی‌طرفی است، به ویژه در هفته‌های اول تهاجم روسیه به اوکراین، حمایتهای پشتیبانی در اختیار نیروهای روس قرار می‌داد.

از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی، تحریمهایی را علیه دولت و مقامات بلاروس، به عنوان متحد روسیه اِعمال کرده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.