معجزه در تهران؛ پسر ۸ساله و زن ۷۰ساله از آوار جان سالم به در بردند! +عکس

ساختمانی قدیمی در شرق تهران در یک چشم‌به‌‌هم‌زدن به تلی از خاک تبدیل شد اما آتش‌نشانان با حضور به‌موقع موفق شدند زنی سالخورده و کودکی را که زیر آوار گرفتار شده بودند به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات دهند.

به گزارش تازه‌نیوز، ساعت۶:۱۱ دیروز (شنبه) به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که ساختمانی قدیمی در حوالی خیابان ۱۷شهریور فرو ریخته است. دقایق کوتاهی از این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان ۲ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: محل حادثه ساختمانی ۲طبقه و قدیمی به مساحت حدود ۶۰مترمربع بود که در مجاورت آنجا زمینی به عمق حدود یک متر گودبرداری شده بود. در جریان ریزش ساختمان قدیمی آنجا به‌طور کامل تخریب و به تلی از خاک تبدیل شده بود.

به نقل از همشهری، ملکی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که در محل حادثه که بنای آن خشتی و گلی بود ۱۳نفر از اتباع کشور افغانستان زندگی می‌کردند. اما در زمان وقوع حادثه فقط ۲نفر شامل پسری ۸ساله و زنی حدود ۷۰ساله در آنجا حضور داشتند که هر دو زیر آوار گرفتار شده بودند. در این شرایط بود که عملیات آواربرداری و نجات حادثه‌دیدگان آغاز شد.
وی ادامه داد: با شروع عملیات نجات و درحالی‌که بدن پیرزن و نیمی از بدن کودک زیر آوار بود با تلاش آتش‌نشانان به شکل معجزه‌آسایی زنده اما مصدوم نجات یافتند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محل حادثه در یک کوچه باریک بود، عملیات آتش‌نشانان با دشواری‌هایی همراه بود اما با حضور به‌موقع و تلاش آتش‌نشانان حادثه ریزش این ساختمان خشتی و گلی تلفات جانی نداشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.