کشف بقایای یک لاکپشت ۲۰۰۰ساله و تخم این موجود! +تصاویر

بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله و تخم آن در پمپئی کشف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله ای که زمانی در خیابان های شهر باستانی پمپئی پرسه می زد، کشف شده است. این حیوان و تخمش در زیر خرابه‌های کارگاهی پیدا شد که در سال ۶۲ پس از میلاد در اثر زلزله و ۱۷ سال بعد در اثر فوران کوه وزوویوس توسط خاکستر و سنگ های مذاب آتشفشانی پوشانده شد. این لاک پشت هرمان که ۱۴ سانتیمتر طول دارد، در زیر زمین سفالی پنهان شده بود و محققان گمان می‌کنند که ممکن است هنگام تخمگذاری مرده باشد.

بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله

والریا آمورتی، که به عنوان یک انسان شناس در این مکان کار می کند گفت: «او حفره ای برای خود حفر کرده بود که تخم خود را بگذارد، اما موفق به انجام این کار نشد، که ممکن است باعث مرگ او شده باشد.» آمورتی و تیمش بر این باورند که این حیوان به خرابه های کارگاه پناه برده اما قبل از فوران وزوویوس مرده است.

بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله

این فوران حتی در سال ۷۹ بعد از میلاد نیز ویرانگر بود که بلافاصله ساکنان پمپئی و هرکولانیوم، شهر همسایه آن را کشت و منطقه ای در ۲۰ کیلومتری آتشفشان را تنها در عرض چند ساعت در خاکستر مدفون کرد. این یافته غیرمعمول در حفاری های منطقه ای آشکار شد که در اثر زلزله شدید در سال ۶۲ پس از میلاد ویران شده بود.

بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله

این مکان در ابتدا خانه ای مجلل با موزاییک و نقاشی های دیواری بود که قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد برمی گردد و باستان شناسان مطمئن نیستند که چرا این بنا مرمت نشده است و تبدیل به یک حمام شده بود.

بقایای یک لاک پشت باردار ۲,۰۰۰ ساله

گابریل زوکتریگل، مدیر پروژه پمپئی، در بیانیه ای گفت: «هم حضور لاک پشت در شهر و هم رها شدن گنبد مجلل خانه، گستردگی دگرگونی های پس از زلزله سال ۶۲ پس از میلاد را نشان می دهد.» تصاویر لاک پشت نشان می دهد که بخش هایی از پوسته آن به همراه دم آن هنوز دست نخورده است و آخرین نقطه استراحت آن در گوشه ای از کارگاه بوده است. باستان شناسان به کار در جایی که زمانی پمپئی بود ادامه می دهند و همچنان به کشف آثار و بقایای بیشتری ادامه می دهند که حکایت هایی از کسانی که زندگی خود را از دست داده اند را بازگو می کنند.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.