اخبار مهم برای بورس امروز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس روز گذشته رشد ۰٫۱۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون  هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

به نقل از تجارت نیوز، پولیتیکو از آغاز مذاکره غیر مستقیم ایران و آمریکا از روز سه شنبه خبر داد و به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد: دور جدید مذاکرات که انتظار می‌رود با میانجی‌گری مقامات اروپایی برگزار شود؛ چرا که ایران از وارد شدن به مذاکرات مستقیم با آمریکا خودداری می‌ورزد- احتمالا از امروز آغاز خواهد شد. این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد انتظارات کمی (از این مذاکرات) وجود دارد.

توافق در مذاکرات می‌تواند یک سیگنال قوی برای رشد بورس در بلند مدت باشد.

پارچینی درباره احتمال توقف نماد معاملاتی ناشران فولادساز بازار سرمایه به تبع حمله هکری به برخی از تجهیزات تولیدی آنها گفت: تا این لحظه درخواست توقف نماد برای این ناشران ارائه نشده است. ناشر تا این لحظه با اهمیت بودن این اتفاق را به سازمان بورس منعکس نکرده است.

برخی کارشناسان عقیده دارند که حمله سابیری می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات سهامداران بگذارد.

حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: کمیسیون صنایع در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس اعلام کرد امضاهای استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از حد نصاب قانونی افتاده است.

با عدم استیضاح وزیرصمت احتمالا عرضه خودرو در بورس کالا نیز ملغی باقی بماند.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در ۲ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده، تولید فولاد میانی کشور در ۲‌ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۸۸۵ هزار تن بوده که رشد ۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

با افزایش تولید فولاد، سود این صنعت در بورس نیز افزایش می‌یابد.

۱ نظر
  1. محمدرضا کیانفر

    .
    احمد زیدآبادی اصلاح‌طلب گفت: احیای برجام می‌تواند حامیان برجام را از کرده‌ی خود پشیمان سازد.

    آقای زیدآبادی،
    بزرگترین عیب شما انحصارطلبی می‌باشد که تصور می‌کنید برجام فقط توسط جناح خودتان باید احیا شود در غیر این صورت حتی از برجام هم پشیمان می‌شوید تا چه رسد به احیای آن لطفاً اندکی به فشار معیشتی که ملت خدازده تحمل می‌کند بیندیشید.
    گر نخل وفا بر ندهد چشم تری هست، تا ریشه در آب است امید ثمری هست.
    هر چند رسد آیت یأس از در و دیوار، بر بام و در دوست پریشان نظری هست.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.