دیوانگی‌های پوتین تمام نمی‌شود؛ موشک‌ بالستیک هسته‌ای روسیه در راه این کشور!

ولادیمیر پوتین قصد تحویل سامانه موشکی اسکندر-ام را به بلاروس دارد که می تواند کلاهک‌های اتمی را حمل کند.

به گزارش تازه‌نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با لوکاشنکو همتای بلاروس خود وعده تحویل سامانه موشکی اسکندر-ام را داد که قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی را دارد. روسیه شهر سورودونتسک واقع در شرق اوکراین را به طور کامل تصرف کرد.

به نقل از اعتمادآنلاین،  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار خود با الکساندر لوکاشنکو در سن پترزبورگ گفت که ارتش بلاروس دارای تعداد زیادی جنگنده سوخو- ۲۵ است که باید مدرنیزه شوند تا این جنگنده‌ها بتوانند سلاح‌های اتمی نیز حمل کنند.

لوکاشنکو در این ملاقات گفت که نگران سیاست‌های “تهاجمی” کشورهای همسایه، لیتوانی و لهستان است و از رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد که به آن “پاسخ متقارن” بدهد.

لوکاشنکو حدود یک ماه پیش نیز تمایل خود را برای خرید سیستم‌های تسلیحاتی قدرتمند و مدرن روسیه، از جمله سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ ابراز کرده بود.

موشک‌های اسکندر-ام تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارند. این موشک‌ها قادر هستند کلاهک‌های معمولی یا اتمی را حمل کنند. سامانه اس-۴۰۰ نیز می‌تواند با هواپیماها و موشک‌هایی در شعاع ۴۰۰ کیلومتری برخورد کند.

الکساندر لوکاشنکو توانسته است با سرکوب خشن مخالفان و معترضان بلاروسی جایگاه خود را حفظ کند. او در سال ۲۰۲۰ با حمایت مسکو توانست از قدرت خود در برابر اعتراضات شدید مردم بلاروس دفاع کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.