جنازه برجام بازار را آرام کرد نه دستورهای اقتصادی! +تصاویر

خبر از سرگیری مذاکرات برجامی چه تاثیری بر بازارهای مالی ایران داشت؟

به گزارش تازه‌نیوز، آفتاب یزد در صفحه اول خود به بررسی تاثیر خبر ازسرگیری مذاکرات برجامی در دوحه بر وضعیت بازارهای مالی کشور پرداخت.

این روزنامه نوشت: انتشار یک خبر کافی بود تا خلف آنچه که در مورد برجام میگفتند ثابت شود. عده‌ای برجام را همچون جنازهای می‌دانند که بوی تعفنش همه جا را گرفته اســت در صورتی که جنازه‌اش طی یک روز، کاری کرد که هزاران دستور و اقدام نتوانسته انجام دهد. داســتان از این قرار است که روز دوشنبه خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشور در نشست خبری از به جریان افتادن مجدد روند مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی در هفته جاری خبر داد. خطیب‌زاده افــزود: «مذاکرات آتی با هدف حل و فصل مســائل باقی مانده برای لغو تحریمها علیه ایران انجام میشود.» برخی رســانه‌ها به صورت غیررسمی و به واسطه تلاش‌های قطر در جهت بهبود روابط میان ایران و آمریکا محل جدید مذاکرات را دوحه پایتخت این کشور اعلم کرده اند.

اما همین خبر کافی بود تا بازار ســکه و طلا و دلار با کاهش قیمت عجیبی روبرو شود. به طوری که در روز هفتم تیر، در بازار طل قیمت سکه تمام بهار آزادی بــا ریزش ۴۰۰ هزار تومانی به نیمه کانال ۱۳ میلیون سقوط کرد. سکه امامی که به آن سکه طرح جدید هم گفته می‌شــود، ۳۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد. ارزش طل ۱۸ عیار نیز با افت ۴۵ هزار تومانی به کمترین سطح خود در چهار هفته اخیر رسید. از سوی دیگر قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۷۰۷ تومان اعلم شد.

روزنامه آفتاب یزد - برجامروزنامه آفتاب یزد - برجام - بازارهای مالی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.