کشف بقایای ۵ انسان متعلق به ۲۰۰۰ سال قبل! +تصاویر

بقایای ۵ انسان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش در عصر آهن کشف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بقایای پنج انسان ۲,۰۰۰ ساله در یک محل تازه کشف شده زمان عصر آهن در دورست (Dorset) پیدا شد که در حالت خمیده به همراه حیوانات قربانی شده دفن شده بودند. این سایت تحقیقاتی که شامل خانه‌های گرد و گودال‌های ذخیره‌سازی است، توسط دانشجویان باستان‌شناسی در دانشگاه بورنموث در سپتامبر گذشته کشف شد.

بقایای ۵ انسان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش

این شهر دوروپولیس (Duropolis) نامیده شده است، زیرا تصور می‌شود که این شهرک کشاورزی پر جمعیت متعلق به حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد و قبل از حمله رومیان به بریتانیا، توسط قبیله دوروتریجس (Durotriges) اشغال شده است.در طول سه هفته گذشته، تیمی متشکل از ۶۵ دانشجو از دانشگاه در حال حفاری سایت وینتربورن کینگستون (Winterborne Kingston) بوده اند. در طول این مدت، آنها اجساد زنان و مردان و همچنین اعضای بدن حیوانات را در چاله‌های ذخیره‌سازی که در اصل برای نگهداری غلات استفاده می‌شد، کشف کردند.

بقایای ۵ انسان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش

اجساد در حالت خمیده در گودال‌های بیضی شکل پیدا شدند و با حیوانات و کاسه‌های سفالی که در اصل حاوی نوشیدنی‌هایی برای زندگی پس از مرگ بود، دفن شده بودند. کارشناسان فکر می‌کنند این شکل از دفن کردن روشی بود که گروهی از انسان‌ها برای همراهی متوفی خود در رفتن به جایی دیگر انجام می دادند. این موقعیت تدفین خمیده یک عمل استاندارد در آن دوره بود. این روش، از عصر برنز شروع شد و تا عصر آهن ادامه یافت.

بقایای ۵ انسان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش

کارشناسان می گویند کشف افراد ماقبل تاریخ که در این مکان زندگی می کردند و همچنین مواردی از زندگی روزمره آنها، سرنخ های جدید و جذابی را در مورد سبک زندگی عصر آهن ارائه می دهد. دکتر مایلز راسل از دانشگاه بورنموث می گوید: «ما چیزهای زیادی در مورد زندگی در بریتانیا در طول و بعد از حمله رومیان می دانیم، زیرا مطالب بسیار زیادی در مورد آن نوشته شده است. اما چیزی در مورد زندگی آنها نمی دانستیم، نحوه زندگی آنها فقط از آنچه در زمین می یابیم به دست می آید.»

بقایای ۵ انسان متعلق به عصر آهن

تیم هایی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه چندین سال است که در حال بررسی و حفاری سایت ها در این منطقه هستند. آنها در سال ۲۰۱۵ حفاری یک شهر بزرگ عصر آهن را به نام دوروپلیس به پایان رساندند. سکونتگاهی که امروز روی آن کار می کنند در شمال دوروپلیس قرار دارد. باستان شناسان امیدوارند اکتشافات جدید به آنها کمک کند تا در مورد اعمال مذهبی در جوامع آن زمان بیشتر بفهمند.

بقایای یک حیوان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش

در برخی از گودال‌ها، اعضای یک حیوان روی حیوانات دیگر و همراه با آن‌ها قرار داده شده بود، به عنوان مثال، سر گاو را روی بدن یک گوسفند پیدا کرده اند. محققان نمی‌دانند چرا آنها این کار را می‌کردند، اما این بینش جدید و شگفت‌انگیزی از سیستم‌های اعتقادی آنها نشان می دهد.

محل کشف بقایای ۵ انسان متعلق به ۲,۰۰۰ سال پیش

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.