جزئیات آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تازه نیوز، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز طی توئیتی در صفحه شخصی خود از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به نقل از تسنیم، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز پیش از این در توضیح نحوه امتیازبندی معلمان بر اساس این قانون، گفته بود: طبق این قانون، مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز است و دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذ شده تمامی معلمان بر طبق ۴ شاخصه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

بر اساس این قانون به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد و معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که رتبه‌بندی معلمان از اول شهریور ۱۴۰۰ در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

ضمنا، این مصوبه‌ی مجلس سال گذشته برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده بود که مجلس در اسفندماه موارد و ایرادات شورا را رفع و مجددا به این شورا ارسال کرده که شورا در نیمه‌ی اسفند ۱۴۰۰ مصوبه را تأیید کرد. ضمنا این قانون ۱۸ اسفند جهت اجرا توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

پس از آن نیز دولت مشغول تدوین آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان شد که سخنگوی دولت در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ از تصویب کلیات این آیین‌نامه خبر داد و گفته بود برخی موارد برای اجرا باقی‌مانده که بزودی رفع می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.