جهانگردی مرد جوان با پای پیاده به همراه سگش! +تصاویر

تعداد کمی از مردم تلاش می‌کنند سرتاسر جهان را پیاده طی کنند و تعداد کمتری واقعا موفق به پایان رساندن سفرشان می‌شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، تام تورچیچ (Tom Turcich) از ایالت نیوجرسی آمریکا در ۲۱ ماه می ۲۰۲۲ به دهمین فردی تبدیل شد که توانست به این دستاورد قابل توجه دست یابد، و همسفر چهارپایش، ساوانا، اولین سگی است که توانست این کار را انجام دهد. این دو پس از پایان یک سفر هفت ساله ۴۸ هزار کیلومتری با جشن بزرگی که از سوی دوستان و خانواده تورچیچ ترتیب داده شده بود مورد استقبال قرار گرفتند. تورچیچ می‌گوید: «مدت‌ها بود که پایان این سفر را تصور می‌کردم و وقتی این اتفاق افتاد دیدم آدم‌ها در خیابان‌ها صف کشیده‌اند و با من قدم می‌زنند. خیلی سوررئال بود.»

پیاده روی با سگ دور دنیا

الهام بخش این سفر مرگ یکی از دوستان دیرینه تام، آن ماری، در سال ۲۰۰۶ بود که در ۱۷ سالگی در یک حادثه جت اسکی درگذشت. او در این باره توضیح می‌دهد: «مرگ او برای من بسیار سرنوشت ساز بود. او نسبت به من آدم خیلی بهتری بود. و مرگ او این دید را به من داد که من هم قرار است یک روز بمیرم و این ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد. بنابراین همه چیز را از نو ارزیابی کردم.»

پیاده روی با سگ دور دنیا

تورچیچ که با فارست گامپ، شخصیت تام هنکس در فیلمی به همین نام، مقایسه می‌شود، به این نتیجه رسید که نیاز به سفر و ماجراجویی دارد و شروع به جستجوی راه های مختلف کرد. او با خواندن درباره استیون نیومن که نامش به عنوان اولین فردی که سرتاسر جهان را پیاده طی کرده در گینس ثبت شده، تصمیم گرفت خود را به این شیوه به چالش بکشد. تام می‌گوید: «به نظر می‌رسید پیاده روی بهترین راه برای درک جهان است. من واقعا می‌خواستم دنیا را بفهمم و ببینم مردم چطور زندگی می‌کنند.»

پیاده روی با سگ دور دنیا

تقریبا ۹ سال پس از طرح این ایده، تورچیچ اولین قدم را در راه پیاده روی اش در سرتاسر جهان برداشت. او در ۲ آوریل ۲۰۱۵ درست قبل از تولد ۲۶ سالگی‌اش با یک کالسکه بچه حاوی وسایل پیاده روی، یک کیسه خواب، لپ تاپ، دوربین و یک جعبه پلاستیکی که از آن برای نگهداری غذایش استفاده می‌کرد، به راه افتاد. تورچیچ می‌گوید برای طی کردن این مسیر دو فاکتور اصلی برای خودش در نظر گرفته بود: به همه قاره ها سر بزند و با کمترین کاغذبازی سفر کند. او فکر می‌کرد این سفر پنج سال و نیم طول بکشد، اما در نهایت هفت ساله تمام شد.

پیاده روی با سگ دور دنیا

او در ابتدا قصد نداشت سگی با خود ببرد، اما احساس کرد بودن یک دوست پشمالو در کنارش که شب‌ها بتواند مراقبش باشد بسیار خوب خواهد بود. او در مورد ساوانا می‌گوید: «او فوق العاده بود. خوب است کسی را داشته باشی که بتوانی لحظاتت را با او شریک شوی.» این زوج در پیاده روی جهانی خود، در شش قاره و ۳۸ کشور با هم قدم زدند و اکثر شب‌ها را در چادر سپری کردند. در یک روز به‌طور متوسط او و ساوانا بین ۲۹ تا ۳۸ کیلومتر پیاده روی کردند. تورچیچ سفر خود را در اینستاگرام و وبلاگش The World Walk مستند کرده است.

پیاده روی با سگ دور دنیا

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.