گرم‌ترین شهر جهان با دمای مرگ‌بار ۵۲ درجه! +تصاویر

در شهر کویت، تنها فقرا از موج گرما رنج می‌برند، چراکه ساکنان این منطقه نفت‌ خیز، در سرمای باشکوه تهویه مطبوع، به تجارت روزانه خود می‌پردازند و از زندگی لذت می‌برند.

به گزارش تازه‌نیوز، سال گذشته دمای این شهر به ۵۲ درجه سانتیگراد رسید و در روز پنجشنبه به ۵۰ درجه سانتیگراد تنها چند درجه پایین تر از پارسال بود. این دما، ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای سلامت بدن و نصف دمای رسیدن به نقطه جوش است.مردم چگونه در گرمای کویت زندگی می کنند؟در این آب و هوای سوزان، هوای برشته شده در شهر خطرناک و بالقوه کشنده می شود. با توجه به اینکه از ژوئن تا آگوست، میانگین دمای روزانه به حدود ۴۴ درجه سانتیگراد می رسد، جای تعجب نیست که مردم محلی از آفتاب سوزان تابستان دوری کنند و در عوض ترجیح دهند در جایی بمانند که تهویه هوا آنها را خنک نگه می دارد.

کویت گرمترین شهر جهان

خانه‌ها و دفاتر آن‌ها مانند ماشین‌هایشان مجهز به وسایل خنک‌کننده است و گردش‌های روزانه حداکثر شامل بازدید از مرکز خرید محلی می شود که دارای خنک کننده هواست. یک معمار کویتی گفت: «تقریباً انگار فضای باز وجود ندارد».مردم چگونه در گرمای کویت زندگی می کنند؟اما کویتی‌ها که می‌توانند با ثروت نفت و ابزارهای گران قیمت خود از گرما در امان بمانند، تنها ساکنان پنجمین کشور ثروتمند جهان نیستند. این شهر یک مرکز اقتصادی ای است که مهاجران جنوب شرقی آسیا برای امرار معاش به آنجا می روند.

کویت گرمترین شهر جهان

آنها را می‌توان دید که در مقابل اشعه‌های خورشید در خیابان‌ها صف کشیده‌اند، زیر چترها یا هرچه بتوانند پنهان شده‌اند و سوار اتوبوس‌های عمومی پر از جمعیت شده‌اند.مردم چگونه در گرمای کویت زندگی می کنند؟گابریل سیکونی، که از اثرات گرمای شدید این شهر، طی چهار ماه عکاسی کرد، گفت که ۱.۳ میلیون شهروند کویت عمدتاً سبک زندگی مجلل دارند. این ساکنان ثروتمند توسط صنعت خدماتی متشکل از سه میلیون کارگر خارجی حمایت می شوند که اغلب دستمزد ناچیزی دریافت می کنند.مردم چگونه در گرمای کویت زندگی می کنند؟اما گرمای شدید فقط مشکل بومی شهر کویت نیست. در شهر اهواز در استان خوزستان نیز دما به مرز طاقت فرسا ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است و آلودگی هوا بر زندگی ۱.۵ میلیون ساکن این شهر تاثیر گذاشته است. سازمان بهداشت جهانی هوای اهواز را بدترین کیفیت هوا در سراسر جهان معرفی کرده است که دود ناشی از کارخانجات و دود طوفان‌های گرد و غبار هوا را به‌طور مشهودی به رنگ قهوه‌ای درآورده است.

کویت گرمترین شهر جهان

در اوایل سال جاری، خاورمیانه و کشورهای خلیج فارس با طوفان‌های غبارآلود مبارزه کردند که این منطقه را با پتویی قهوه‌ای مایل به قرمز رنگ پوشانده بود. حتی این طوفان ها به بخش‌هایی از اسپانیا و فرانسه هم رسید.مردم چگونه در گرمای کویت زندگی می کنند؟در حالی که دقیقاً مشخص نیست ترکیب مرگبار گرما و آلودگی چه تأثیری بر شهروندان اهوازی می‌گذارد، انتظار می‌رود که تأثیر بسیار بیشتری بر افراد با درآمد متوسط یا پایین‌تر داشته باشد. در همین حال، در کشورهای دیگر که دمایشان، یکی دو پله پایین تر از دمای اهواز است، گرمای شدید تأثیر شدیدی بر جمعیت گذاشته است. در کراچی، بزرگترین شهر پاکستان، موج گرما در ماه گذشته باعث مرگ ۸۰۰ نفر شد، در حالی که افزایش دمای دهلی به بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد منجر به موجی از مراجعه کنندگان به بیمارستان در ماه مه شد.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.