به گزارش تازه نیوز، سخنگوی وزارت صمت  در مورد دومین فروش در سامانه یکپارچه گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده و اواخر تیرماه امسال دومین مرحله از فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو استارت خواهد خورد.

به نقل از اکو ایران، امید قالیباف بازه دومین عرضه خودرو در سامانه فروش خودرو را 25 تیر الی 31 تیرماه 1401 اعلام کرد.

آن طور که سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته حداقل 82 هزار دستگاه خودرو در جدیدترین طرح فروش وزارت صمت در قالب طرح های متنوع فروش در دسترس متفاضیان قرار خواهد گرفت.

قالیباف این احتمال را مطرح کرده که تعداد خودروی عرضه شده در دومین فروش سامانه یکپارچه تا 100 هزار دستگاه نیز افزایش یاید.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرده در زمان باقی مانده تا آغاز دومین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تمهیدات لازم برای افزایش ضریب ایمنی سامانه فروش خودرو در دستورکار قرار خواهد گرفت.

پیش تر سیاست گذار خودرویی از فروش خودرو بدون قرعه کشی خبر داده بود. شرکت های خودروساز نیز در فاصله میان عرضه اول و دوم طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید را برای برخی از محصولات خود بدون قرعه کشی برگزار کردند. اما آیا سیاست گذار خودرویی برنامه ای دارد تا در دومین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش فوق العاده را نیز بدون قرعه کشی برگزار کند؟ با توجه به میزان استقبال متفاضیان از اولین طرح فروش فوق العاده خودرو در سامانه یکپارچه و محدودیتی که همچنان در عرضه خودرو از سوی خودروسازان وجود دارد بعید است در مرحله جدید عرضه خودرو ساز و کار قرعه کشی برای فروش فوق العاده حذف شود اما وزارت صمت برای اینکه نشان دهد همچنان به وعده خود برای حذف قرعه کشی پایبند است به احتمال زیاد در مرحله جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه به خودروسازان تکلیف خواهد کرد تا برخی از محصولات خود را در قالب طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید بدون استفاده از ابزار قرعه کشی عرضه کنند.