رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در روزهای آینده؟

نماینده مجلس گفت: ما موضوع رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان را به عنوان اولویت دوم پس از موضوع رتبه بندی معلمان رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سید محمد مولوی با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاح اساسنامه این صندوق، بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به امور صندوق ذخیره فرهنگیان را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله مطالبات به حق فرهنگیان است، اظهار کرد: معلمان در سنوات متعدد به صندوق ذخیره فرهنگیان اعتماد کردند آنهم به این جهت که این صندوق در آینده و در راستای معیشت آنها موثر واقع شود.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان نه عملکرد خوبی داشته و نه دولت سهم خود را در این بخش تخصیص داده است.

    این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه دولت تاکنون یک ریال هم سهم خود در صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت نکرده است این در حالی است که بدهی های این صندوق بسیار بالاست.

    وی با اشاره به ورود دستگاه های نظارتی به روند فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در این راستا البته چند نفر هم بازداشت شدند با این حال این موضوعات دردی را از درد جامعه فرهنگیان حل نمی کند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: موضوعات مربوط به نحوه مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان هر روز در کمیسیون آموزش مجلس دنبال می شود.

    وی با بیان اینکه حتما باید اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح شود بیان کرد: همچنین باید رویه های مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان مورد اصلاح قرار گیرد.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان از جیب معلمان پرداخت شده است، گفت: این صندوق باید نسبت به این رویه تمکین کرده و به معلمان حق مالکانه بدهد.

    مولوی تاکید کرد: اگر از تجمیع منابع صندوق ذخیره برفرض مثال پتروشیمی در شهری احداث شده، باید ارزش افزوده آن در قالب ارایه سهام به معلمان باز گردانده شود.

    وی با اشاره به فساد موجود در شبکه مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: متاسفانه یک فساد شبکه ای در صندوق ذخیره فرهنگیان حاکم بود و با این حال به دنبال این هستیم تا اساسنامه این صندوق را به نفع معلمان تغییر دهیم.

    وی بیان کرد : ما موضوع رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان را به عنوان اولویت دوم پس از موضوع رتبه بندی معلمان رسیدگی خواهیم کرد.

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.