آخرین اظهارات وزیر خارجه درباره احیای برجام

ویر امور خارجه در خصوص برجام اظهار کرد: ما می‌خواهیم که برجام خوب کار کند. ما به طور جدی خواستار یک توافق خوب و پایدار هستیم.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات کشورهای ایتالیا و واتیکان وارد رم شده است، ظهر دیروز دوشنبه، با لوییجی دیماریو وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد.

به نقل از ایسنا در این ملاقات دو وزیر راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

ایران خواستار یک توافق خوب و پایدار است

امیر عبداللهیان در خصوص برجام اظهار کرد ما می‌خواهیم که برجام خوب کار کند. ما به طور جدی خواستار یک توافق خوب و پایدار هستیم؛ معتقدیم ایران باید قادر باشد از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد. آمریکا باید این واقعیت را در حوزه تضمین به خوبی درک کند.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران همواره ابتکارات جدید خود را ارائه کرده است؛ با این حال آمریکایی‌ها درست و منطقی عمل نکرده‌اند. آنها بایستی درک خود از موضوع را واقع بینانه کنند.

امیرعبداللهیان همچنین ابراز کرد ایران علاقه مند است سهم طبیعی خود را در بازار انرژی داشته باشد و از این طریق به جامعه بین المللی مساعدت نماید.

ایتالیا علاقمند است برجام به نتیجه برسد

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این ملاقات سفر وزیر امور خارجه کشورمان در مقطع کنونی تحولات بین المللی را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و آن را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه ارزیابی نمود.

وی اظهار کرد، شرکت‌های ایتالیایی علاقه مند هستند به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران ادامه دهند. دی ماریو تاکید کرد ایتالیا و اتحادیه اروپا علاقه‌مندند مذاکرات در خصوص بازگشت همه طرف‌ها به برجام به نتیجه برسد و ایتالیا آماده است در این زمینه نقشی مثبت ایفا کند.

دو وزیر در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی میان دو کشور اعلام آمادگی کردند. وزیر امور خارجه ایتالیا از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مبادلات علمی و فرهنگی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی با ابراز امیدواری در حصول توافق بین ایران و ۵+۱ تاکید کرد روابط دو کشور باید فراگیر باشد و منحصر به یک بخش خاص مانند انرژی نشود.

موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین المللی بخش دیگری از گفتگوهای میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بود. امیر عبداللهیان ضمن تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با توسل به جنگ چه در یمن یا افغانستان و یا اوکراین اظهار کرد در بحران اوکراین ما تلاش کردیم از طریق تماس‌های خود با مسکو و کییف دو طرف را به گفتگو دعوت کنیم.

همچنین در سطح منطقه ای، در فعالیت‌های دیپلماتیک خود تلاش می‌کنیم که مسائل میان ترکیه و سوریه از طریق مذاکره و گفتگو‌های مسالمت آمیز حل و فصل شود و از بروز جنگ جدید در این بخش از جهان جلوگیری به عمل آید.

در این دیدار مسائل متنوع همکاری‌ها واز جمله ضرورت پیگیری برخی مباحث کنسولی مورد توجه طرفین قرار گرفت.

۱ نظر
  1. موحد

    رئیسی برجام را در حالت خیلی بدی بلاتکلیف رها کرده که هر روز به کشور خسارت وارد می شود ،رئیسی یا باید سریعا برجام را امضا کند درغیر اینصورت رئیسی حق ندارد ملت ونظام را بیش از این منتظر امریکا بگذارداگر برجام احیا نمی شود وتحریمها رفع نمی شود ، ابراهیم رئیسی به چه حقی ملت ونظام را در باتلاق برجام وان پی تی نگه داشته وچرا کشور ونظام را از باتلاق ومنجلاب برجام وان پی تی خارج نمی کند ؟ وبدون رفع تحریمها رئیسی سریعا باید کشور را از منجلاب برجام خارج کند ، ابراهیم رئیسی همان روش قانون شکنانه حسن فریدون را کور کورانه پیش می برد وبا توجه به انکه پنج سال است امریکا از برجام خارج شده در کمال تعجب هم حسن روحانی وهم ابراهیم رئیسی نظام وکشور را در برجام ان پی تی نگه داشته اند وهردو مرتکب ترک فعل شده اندمضافا نمره رئیسی در کاهش ومهار تورم وگرانی صفر وزیر صفر است ونمره وی مردودی است وهیچ هنری در کاهش گرانی کمر شکن ندارد ودولتی کاملا بی هنر است ،کجایند مردان مخلص خدا باهنر ها ورجاعی ها ی وبهشتی های تشنه خدمت ؟.چرا مجلس رئیسی را به هزار دلیل موجه استیضاح نمی کند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.