وزیر بهداشت: هیچ بیمار کرونایی پشت در بیمارستان‌ها نماند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با امکانات اندک در سال سخت تحریم و شرایط بسیار پر مضیقه اقتصادی توانستیم حماسه‌ای خلق کنیم که زبانزد خاص و عام در دنیا شود. حتی دشمنان ما اذعان کردند که در ایران بیماری پشت در بیمارستان ها سرگردان نماند و هیچ بیماری به دلیل کمبود مالی و بی بضاعتی اقتصادی از درمان باز نماند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها در دانشگاه تهران گفت: رییس جمهور مشتاقانه و جانانه می خواستند در جمع دانشگاهیان باشند، اما باید به این واقعیت اذعان کنیم که فشار ما برای اجرای پروتکل ها به خصوص حفاطت مقامات تراز اول کشور باعث شد که این موضوع را تحمل کنند.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و رییس جمهوری محترم که توصیه های همکاران ما را در رعایت پرتکل ها رعایت می کنند،‌ تشکر می کنم.

نمکی افزود: امروز گرچه به صورت نمادین روز بازگشایی دانشگاه ها است، اما ۷ ماه است دانشجویان، رزیدنت ها و پرستاران در رشته های مختلف برای مدیریت کرونا،‌بی وقفه و به صورت شبانه روزی حضور فعال در کنار مردم دارند. در ایامی که دانشگاه ها تعطیل بود، مسن ترین اساتید پروانه وار در کنار ما بودند.

وزیر بهداشت ادامه داد: سربازان نظام سلامت موج سهمگین کرونا را مدیریت کردند و برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری شد، اما همواره داغ از دست دادن اساتید را در سینه خواهیم داشت. درود می فرستم به شهدایی که در این روزهای کرونایی از دست دادیم.

نمکی خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: دانشجویان روزی که لباس سفید می پوشند، انگار که به احرام می روند و آنها می آیند که جان بفروشند و رنج و محنت بخرند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از اساتید مجرب در رشته های مختلف که می توانند در این عرصه ها کمک کنند، بهره می گیریم. در جنبه های زیست محیطی، روانشناسی، علوم اجتماعی مسائلی داریم که از کمک دانشگاه های غیر علوم‌پزشکی بهره ببریم.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه با حضور مجازی دکتر روحانی رییس جمهوری در دانشگاه تهران به طور رسمی آغاز شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.