نامزد جمال خاشقچی خطاب به بایدن: دست تو به خون قربانی بعدی ولیعهد عربستان آلوده است

نامزد خاشقجی، بایدن را بابت دیدارش با ولیعهد عربستان مورد انتقاد قرار داده و گفت: دست بایدن به خون قربانی بعدی ولیعهد سعودی آلوده است.

به گزارش تازه نیوز، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز،اظهارنظر «خدیجه جنگیز» نامزد جمال خاشقجی، منتقد دولت ریاض که در ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، در مورد بایدن در حالی مطرح شده که احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا نیز بایدن را بابت اینکه به دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رفت و مشت خود را به او زد، مورد انتقاد قرار دادند.

به نقل از ایسنا، جنگیز همچنین در توئیتی، تصویری از جو بایدن و بن سلمان را در حالی که دارند مشت‌هایشان را به هم می‌زنند، منتشر کرد.

وی در ادامه تصویر نوشته است: هی آقای رئیس جمهوری آمریکا! این همان مسئولیت‌پذیری‌ای بود که بابت قتل جمال به من وعده داده بودی؟ دست تو به خون قربانی بعدی ولیعهد عربستان آلوده است.

بایدن از سوی روزنامه واشنگتن پست که جمال خاشقجی ستون نویس آن بود، نیز مورد انتقاد قرار گرفت و فرد ریان، مدیر مسوول این روزنامه نوشت: این مشت زدن بین بایدن و محمد بن سلمان بدتر از دست دادن است؛ این واقعا شرم‌آور بود. این مشت زدن سطحی از صمیمیت و راحتی را نشان می‌دهد که به محمد بن سلمان رستگاری بی‌دلیلی را ارائه می‌دهد که او به شدت به دنبال آن بوده است.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم در توئیتی نوشت: اگر زمانی نیاز به یادآوری بصری از تسلط مستبدان نفت‌خیز بر سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه داشته باشیم، امروز آن را به دست آوردیم. یک مشت به اندازه هزار کلمه ارزش دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.