افشاگری یک کارگردان: ساترا کلمه «مذاکره» را از فیلم‌ها در می‌آورد

کارگردان «دینامیت» و سریال شبکه نمایش خانگی «جادوگر» به نامه اخیر ساترا واکنش نشان داد و گفت: من همچنان به صحت این نامه شک دارم.

به گزارش تازه نیوز، مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: این نامه ساترا، نامه تفرقه برانگیزی است که من فکر می‌کنم واقعیت ندارد و ابزاریست برای خراب کردن صدا و سیما. زیرا نگارش چنین نامه‌ای با این بندها، فقط از دشمن برمی‌آید. امکان ندارد این نامه را یک مدیر دلسوز نوشته باشد.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: چنین برخوردی بخصوص با بخش خصوصی تعجب آور است. سال‌های سال تلویزیون، تبلیغ واگذاری امور به بخش خصوصی را می‌کرد. در سال‌های اخیر، خصوصی سازی یکی از اولویت‌های مهم کشور بوده است و مقام معظم رهبری هم به حمایت از تولیدات بخش‌های خصوصی تاکید کرده‌اند. الان چطور خصوصی سازی بد شده و دشمن رسانه ملی شده است؟

وی افزود: متاسفانه دوستان نهاد‌های نظارتی فکر می‌کنند گروه‌های هنری با نظارت مخالف‌اند درحالیکه ما نه تنها با نظارت مخالف نیستیم که بر این اتفاق مصر هم هستیم و برایمان فرقی نمی‌کند که از کجا مجوز بگیریم و کدام سازمان ناظر بر تولیدات ماست. اما آنچه که برای ما تولیدکنندگان حوزه فرهنگ و هنر ناراحت کننده است حضور افراد غیر متخصص و غیر ایمن در امور نظارتی است. متاسفانه اکثر مدیرانی که دوستانه سر کار آمده‌اند به همان روال دوستانه، ناظرینی را سرکار می‌آورند که نه تخصص و آگاهی دارند و نه انگار در بین مردم زندکی کرده‌اند.

اطیابی خاطر نشان کرد: یک رفتار‌های مشکوکی در شیوه‌های نظارت به خصوص در ارکان سازمان صدا و سیما وجود دارد که قصد و هدفش تخریب این سازمان در نگاه مردم است. این‌ها در امور نظارتی نفوذ کرده‌اند و با شیوه‌های نظارتی‌شان به سمتی می‌روند که مردم نسبت به این سازمان بی اعتماد شده و به سمت تنفر بروند.

این کارگردان همچنین گفت: اگر لیستی از ممیزی‌های این آقایان به شما ارائه کنم یک کتابچه فکاهی طنز به دست شما می‌آید که سرتاسرش خنده‌های گریه آور است. من فیلمساز بعد از ممیزی‌ها خودم یکبار ممیزی می‌کنم و می‌بینم گاهی دوستان ناظر، چیز‌هایی را ندیده‌اند که اتفاقا مناسب پخش نبوده است. نمی‌دانم چرا موارد مهم را نمی‌بینند و به موارد بی اهمیت، حساست نشان می‌دهند. برای مثال، واژه «مذاکره» از تمام فیلم‌ها در می‌آید و این از تعمد است.

این کارگردان با اشاره به نقش پررنگ نمایش خانگی در تولیدات نمایشی با کیفیت، افزود: در عرصه فرهنگ وقتی تولیدات نمایش خانگی با برنامه‌های تلویزیونی مقایسه می‌شود به مراتب قوی‌تر و بهتر از تلویزیون است. تلویزیون در فعالیت‌های چند سال اخیرش با کدام تولیدش مردم را شاد کرده و به زندگی در همین مملکت امیدوار کرده است؟

اطیابی در پایان گفت: باز هم بر این عقیده‌ام که این نامه باید خارج از کشور و برای ایجاد آشوب و نفاق و برای از هم پاشیدگی سیستم رسانه‌ای ما تدوین شده باشد. من همچنان به صحت این نامه شک دارم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.