واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات دادستان مشهد در مورد بدحجابی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر نقصی در حجاب وجود دارد باید با آموزش و فرهنگ‌سازی سامان یابد و به آن پرداخته شود و باید به مقررات قانونی و موازین شرعی تمسک جوییم.

به گزارش تازه نیوز، مسعود ستایشی در نشست خبری روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات دادستان مشهد درباره ترک فعل ضابطان قضایی در برخورد با موضوع بی‌حجابی و این‌که اگر مسئولیت خود عمل نکنند، مرتکب ترک فعل شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد گفت: مطالبه مردم مسلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رعایت حجاب است و این موضوع پشتوانه دارد؛ مقررات موضوعه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.

به نقل از ایرنا، وی با بیان این‌که حجاب در حوزه فرهنگ مصوبات متقن دارد در جامعه ما هیچ فردی موافق بی‌عفتی و بی‌حجابی نیست، خاطرنشان کرد: افرادی در داخل و خارج از کشور به صورت هدفمند به دنبال ترویج بی‌بندوباری و بی‌عفتی هستند و اولین نکته این است که باید این افراد شناسایی شوند.

ستایشی تصریح کرد: اگر نقصی در حجاب وجود دارد باید با آموزش و فرهنگ‌سازی سامان یابد و به آن پرداخته شود و باید به مقررات قانونی و موازین شرعی تمسک جوییم، زیرا بهترین راه تحقق عدالت است همچنین اقدامات باید به دور از اقدامات هیجانی، شتاب‌زده و زودگذر باشد.

ستایشی گفت: در مسأله عفاف و حجاب، مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه‌های بسیاری مسئول هستند که باید پاسخگو باشند و بخشی هم مربوط به قوه قضاییه است که سعی دارد اقدامات مقتضی و لازم را به احسن وجه انجام دهد. باید مطابق برنامه متقن و دقیق عمل کنیم و امور باید اندیشمندانه و توام با آرامش باشد ضمن این‌که موازین شرعی باید به طور قاطعانه و دقیق اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به دنبال ترویج ابتذال، بی عفتی و بی‌حجابی هستند و عقل حکم می‌کند با تنویر افکار عمومی استقرار حجاب را به احسن وجه عملیاتی کنیم.

ستایشی با اشاره به ماده ۵۷۶ گفت: چنانچه کسی ترک فعل در وظایف خود داشته باشد و در دادگاه احراز شود که وی مرتکب ترک فعل شده است، مطابق قانون برخورد می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.