قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری نفتی بین ایران و روسیه

مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت خبر داد و گفت: ‌ارزش تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه امضا شد حدود ۴۰ میلیارد دلار است.

به گزارش تازه نیوز، محسن خجسته مهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری جهت توسعه میادین نفت و گاز با اولویت میادین مشترک است گفت:‌ به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور به ویژه میادین مشترک برنامه‌های تولید پیش‌بینی شده به طوری که بر اساس یک برنامه هشت ساله با انجام ۱۶۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز ظرفیت تولید نفت به ۵.۷ میلیون بشکه در روز و گاز به ۱.۵ میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

به نقل از ایسنا، وی افزود: ما امروز در دولت سیزدهم که جهت‌گیری و رویکرد زیربنایی، تحقق رشد اقتصادی کشور است سرمایه‌گذاری در میادین را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم و دولت سیزدهم با یک جهش با اهمیت و قابل ملاحظه در این بخش مواجه است.

خجسته مهر عنوان کرد: یکی از جهت‌گیری‌ها این است که با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام بین‌المللی همکاری کنیم و سبد سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران را متنوع کنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.