واکنش بازار خودرو به حضور پوتین و اردوغان در ایران +جدول قیمت

بازار خودرو امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۱ دستخوش اخبار مختلفی از جمله حضور پوتین و اردوغان در تهران بود.

به گزارش تازه‌نیوز، ورود پوتین و اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در یک روز به کشور موجب شد تا نرخ دلار در بازار امروز شکل کاهشی به خود گیرد، با این حال این رویدادها نتوانستند بازار خودرو سیگنال روشنی ارسال کنند.

به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر عوامل سیاسی که نرخ دلار را کاهشی و بازار خودرو را سرگردان کرد، می توان به فروش اینترنتی خودرو اشاره کرد؛ بطوریکه در حال حاضر  متقاضیان اندکی هم که در بازار وجود دارند بیش از همه تمایل دارد تا اقبال خود را در فروش اینترنتی بسنجدند و با این شرایط بازار در رکود بیشتری فرو رفته است.

با این شرایط در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو در بازار «سمند سورن پلاس» در بازار افتی ۲ میلیونی داشت، اما «دنا معمولی» در بازار با روند افزایش سه میلیون تومان عرضه شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز در بازار رشد ۲ میلیونی را تجربه کرد.

اما محصولات سایپا در بازار با رشد سه میلیونی و افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند، امروز «سمند LX» در بازار تغییر قیمت نداشت و ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF۷» هم در بازار بدون تغییر ۳۵۱ میلیون تومان دست به دست شد. اما «سمند سورن پلاس» امروز افتی ۲ میلیونی در بازار داشت و ۳۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

اما ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز هم رشد قیمت داشت و هم بدون تغییر وارد بازار شد. با این شرایط «دنا معمولی» امروز ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۳ میلیونی را تجربه کرد و اما «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار بدون تغییر ۵۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» نیز در بازار ۳۰۲ میلیون دست به دست شد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار امروز  ۳۹۹ میلیون قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت، اما «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۴۰۷ میلیون تومانی شد.

قیمت خودرو 28 تیر

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.