هواشناسی ایران چهارشنبه ۲۹ تیر/ کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر خبر و نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی و شمالی هشدار داد.

به گزارش تازه نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده که از روز جمعه بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

همچنین در ساعات بعدازظهر یکشنبه آینده در شرق و ارتفاعات فارس رگبار پراکنده با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و پنجشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه تا یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش‌ها تشدید می‌شود. ضمن این‌که در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده که روز یکشنبه بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود.

دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و از پنجشنبه در شمال غرب بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین طی دو روز آینده در برخی ساعات در نوار غربی کشور نیز پدیده غالب گردوخاک است.

امروز دریای عمان و تنگه هرمز و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان و از اواخر وقت چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه اول: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر: تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه دوم: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۱

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل حداکثر ۱ متر و درفراساحل ۱.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی فعالان دریایی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.