ایران چه مقدار از بازار ۸۰میلیارد دلاری جدید روسیه را تصاحب می‌کند؟

با شروع جنگ اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه به نظر می‌رسد فرصت مناسبی برای ایران باشد که صادرات خود به این کشور را افزایش دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به آمار ۵ ساله صادرات و واردات روسیه گفت: ۸۰میلیارد دلار از مجموع واردات روسیه از کشورهای اروپایی و سایر کشورهایی انجام می‌شود که بعد از جنگ اوکراین به تحریم روسیه پرداختند.

به نقل از تحریریه، معاون وزیر صمت ادامه داد: همین موضوع نشان‌دهنده یک بازار بزرگ در روسیه است که تجار ما می‌توانند هرچقدر توان دارند، در این بازار سهیم شوند اما متاسفانه تاکنون از حجم کلی ۲۳۲میلیارد دلار واردات این کشور، سهم ایران تنها ۵۸۰میلیون دلار بوده است!

پیمان‌پاک با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با هیأت‌های اقتصادی و تجاری روس در ایران و روسیه گفت: سازمان توسعه تجارت چند فاکتور مهم را برای توسعه تجارت با روسیه در دستور کار قرار داده است. توسعه بازار مهمترین فاکتور در این میان است. به این معنا که ساز و کارهایی را ایجاد کنیم که تجار ایرانی و روسی بر مبنای آن ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که ویژگی‌ها و فرصت‌های اصلی بازار روسیه مشخص شود. ضمن این‌که توزیع‌کنندگان اصلی بازار روسیه با تجار ایرانی آشنا شوند. در سال‌های گذشته شاهد بودیم که توزیع کالاهای ایرانی در روسیه توسط کشورهای ثالث انجام می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.