دفتر جدید پنتاگون برای ردیابی یوفوها

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا دفتری برای ردیابی اشیاء ناشناس در هوا، فضا، زیر آب یا حتی آن دسته‌ای که به نظر می‌رسد بین این نواحی حرکت می‌کنند، ایجاد کرده است.

به گزارش تازه نیوز، اشیای پرنده ناشناس که به اختصار یوفو(UFO) نامیده می‌شوند و با عنوان بشقاب پرنده نیز شناخته می‌شوند، پدیده‌های هوایی ناشناسی(UAP) هستند و دولت ایالات متحده آمریکا اکنون سطوح جدیدی از نظارت را بر آنها لحاظ کرده که طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. جلسات متعدد استماع و جلسات محرمانه در سالن‌های کنگره ایالات متحده در ماه‌های اخیر برگزار شده است و بسیاری از قانونگذاران ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است حریم هوایی آمریکا به دلیل مشاهده زیاد اشیاء ناشناس که توسط هوانوردان نظامی و سایر نیروهای مسلح گزارش شده‌اند، آنقدر که تصور می‌شود، امن نباشد.

به نقل از ایسنا، با توجه به این موضوع، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا(DOD) در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه(۲۰ ژوئیه/۲۹تیر) منتشر شد، خبر از تاسیس یک دفتر جدید در ارتباط با یوفوها داد.

این دفتر با عنوان “دفتر حل ناهنجاری همه دامنه” یا(AARO) شناخته می‌شود و در دفتر معاونت اطلاعات و امنیت وزیر دفاع تأسیس شده است. این دفتر جدید توسط شان کرک پاتریک(Sean Kirkpatrick) رهبری خواهد شد. او قبلاً به عنوان دانشمند ارشد در مرکز اطلاعات موشکی و فضایی آژانس اطلاعات دفاعی خدمت می‌کرد.

وزارت دفاع در این بیانیه نوشت که این دفتر جدید برای تشخیص و شناسایی اشیاء مورد نظر در نزدیکی تأسیسات نظامی، مناطق عملیاتی، مناطق آموزشی، مناطق هوایی با کاربرد ویژه و سایر مناطق به هماهنگی فعالیت‌های وزارت دفاع و دولت فدرال می‌پردازد تا در صورت لزوم، هرگونه تهدید مرتبط با ایمنی عملیات و امنیت ملی خنثی شود.

کاتلین هیکس(Kathleen Hicks)، معاون وزیر دفاع در بیانیه‌ای جداگانه نوشت که این دفتر اکنون نقطه کانونی وزارت دفاع برای همه فعالیت‌های پدیده‌های هوایی ناشناس است.

این دفتر دارای شش خط اصلی است که شامل نظارت، جمع آوری و گزارش، قابلیت‌های سیستم و طراحی، عملیات و تحلیل اطلاعاتی، کاهش خطر و دفاع، حکومت، و علم و فناوری است.

اشیاء مورد نظر این دفتر برای شناسایی شامل “اشیاء غیرعادی، ناشناس، هوابرد، غوطه‌ور و ترنسمدیوم(Transmedium) خواهد بود. ترنسمدیوم در این جا به اشیاء یا فضاپیماهایی اطلاق می‌شود که می‌توانند بین نواحی مختلف حرکت کنند. برای مثال می‌توانند از هوا به فضا، یا از زیر آب به هوا منتقل شوند.

ایجاد این سازمان جدید آخرین سیاستی است که دولت ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر با هدف درک بهتر یوفوها اتخاذ کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.