خواهر معاون رئیس‌جمهور، طراح حذف زنان از تبلیغات! +عکس نامه ابلاغی

با ممنوعیت حضور زنان در تبلیغات، چه‌طور می‌شود بدون مادران و همسران و دختران و با تعدادی مرد و پسر، محیط یک خانواده را در تبلیغات ایجاد کرد؟

به گزارش تازه‌نیوز، دیروز خبری منتشر شد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، حضور زنان در تبلیغات را ممنوع کرده (این‌جا بخوانید) و بدین ترتیب، نگاه‌ها به سمت وزارت ارشاد چرخید که بر چه مبنایی این ممنوعیت را ابلاغ کرده است!

اساسا مگر می‌شود زنان را از حضور در تبلیغات منع کرد و مثلا در تبلیغات امور مربوط به مادری و خانه‌داری و نظایر این‌ها فقط از مردان استفاده کرد؟ یا مگر می‌شود در تبلیغی که فضایش محیط خانوادگی است، مادران و همسران و دختران را حذف کرد و با تعدادی مرد و پسر، محیط یک خانواده را ایجاد کرد؟!

آن‌طور که عصرایران نوشته، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ممنوعیت نه از سوی وزرات ارشاد، که جدیدا از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است.

قضیه از این قرار است که کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت و قوه قضاییه نامه نوشته و چنین ممنوعیتی را ابلاغ کرده است.

نامه-کبری-خزعلی

با توجه به قوانین و مقررات موجود، حضور زنان در تبلیغات ممنوعیتی ندارد و به نظر می‌رسد در این نامه که در آن آمده «هر گونه استفاده از زنان در تبلیغات ممنوع است»، کلمه «ابزاری» از قلم افتاده و همین امر هم مشکل‌آفرین شده است که امیدواریم سریعا اصلاح شود؛ مگر آن که شورای عالی انقلاب فرهنگی واقعا چنین تصمیم عجیبی گرفته باشد که مقوله‌ای دیگر خواهد بود!

این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.