یک توله خرس قطبی برای نجات به آدم‌ها پناه آورد! +تصاویر

توله خرس قطبی که به دنبال یافتن غذا زبانش در یک قوطی حلبی گیر کرده بود و به دنبال کمک انسان‌ها بود، نجات داده شد و بعد در میان چندین کیلو ماهی مورد علاقه‌اش به هوش آمد.

به گزارش تازه‌نیوز، ویدیویی دلگرم کننده منتشر شده که در آن یک خرس ماده پس از گیر کردن زبانش در یک قوطی با لبه‌های تیز به دنبال کمک انسانی است و پس از آنکه از ساکنان منطقه درخواست کمک می‌کند، تیمی از امدادگران از مسکو و از فاصله ۳ هزار ۴۲۰ کیلومتری پرواز می‌کنند تا به بندر دیکسون در قطب شمال، یکی از دورافتاده ‌ترین سکونتگاه های جهان برسند.

نجات خرس قطبی

در ویدیو نشان داده می‌شود که این حیوان چطور به وسیله شلیک آرامبخش آرام می‌گیرد و سپس یک دامپزشک از انبردست برای خارج کردن قوطی استفاده می‌کند. میخائیل آلشینتسکی، دامپزشک ارشد باغ وحش مسکو گفت: «این یک توله خرس ماده است که حدودا دو سال سن و بین ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم وزن دارد. قوطی در دهان حیوان گیر کرده و درِ آن در زبانش فرو رفته بود. مشخص است که این توله خرس چند روزی را به همین حالت سپری کرده زیرا زبانش متورم شده بود و قادر به خوردن و نوشیدن نبود. ما با موفقیت او را بیهوش و قوطی را خارج کردیم و از آنتی بیوتیک و داروهای ضدالتهابی برایش استفاده کردیم.»

نجات توله خرس قطبی

این خرس لاغر پس از این مراحل با موفقیت درون قفس قرار گرفت و با هلیکوتر به فاصله ۸۰ کیلومتری دشت قطبی، بسیار دورتر از خانه‌هایی که در آنجا به دنبال کمک انسانی بود، منتقل شد. تیم امدادگر برای بیدار کردن این توله خرس دوباره به او تزریق کردند و ۵۰ کیلوگرم ماهی برای کمک به بهبودی اش باقی گذاشتند. پیش از این یکی از ساکنان دیکسون زمانی که خرس به خانه‌اش نزدیک شد، سعی کرده بود قوطی را از دهانش خارج کند اما فلز عمیقا در زبان این حیوانِ ترسیده فرو رفته بود.

 

نجات توله خرس

کارشناسان می‌گویند خرس‌ های قطبی به‌طور معمول هرگز به این شکل به انسان نزدیک نمی‌شوند. اما این خرس رنج‌کشیده به دنبال کمک در روستای دیکسون با ۶۷۶ نفر جمعیت راه می‌رفت و با نزدیک شدن به آدم‌ها آشکارا می‌ترسید، اما در عین حال احساس می‌کرد این تنها امیدش برای بقاست.

یکی از ساکنان گفت: «این خرس انقدر از قوطی که در دهانش گیر کرده بود خسته بود که به سمت ما آمد و زبانش را بیرون آورد. پاهای عقبی این حیوان پیش از رسیدن دامپزشکان از تشنگی و گرسنگی می‌لرزید.» این حیوان احتمالا این قوطی حلبی را در یک زباله دانی در حالی که به دنبال غذا بود، پیدا کرده بود.

غذا گذاشتن برای توله خرس گرسنه

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.