شاخص کل بورس دوشنبه ۳ مرداد/ قطعی اینترنت بورس را نزولی کرد؟

سهامداران بورس امروز دوشنبه همانند روزهای اخیر شاهد سرخ‌پوشی در معاملات بودند. به نظر می‌رسد رکود سنگین در فضای بازار حاکم شده است.

به گزارش تازه نیوز، سهامداران بورس امروز دوشنبه همانند روزهای اخیر شاهد سرخ‌پوشی در معاملات بودند. به نظر می‌رسد رکود سنگین در فضای بازار حاکم شده است.

بورس تهران امروز دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ با افتی ۲۴ هزار و ۴۹۱ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل با افتی بیش از ۲۴ هزار واحد، رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت مواجه شد با کاهش ۸ هزار و ۹۴۳  واحدی باعث تثبیت این شاخص در محدوده ۳۹۱ هزار واحدی شد.

این شاخص وارد کانال جدید شد و از دید تحلیلگران این تغییر کانال برای سهامداران نگران کننده است. اهمیت این موضوع برای سهامداران بورس به مراتب بیشتر از نزول شاخص کل به کانال های پایین‌تر است. بسیاری از تحلیلگران نیز این امر را به عنوان نشانه‌ای منفی از روند بازار ارزیابی می‌کنند.

قطعی اینترنت کار دست بازار داد

بر اساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینترنت همراه و ثابت در بسیاری از مناطق، به ویژه‌ اداره‌ها و شرکت‌ها در تهران کند و قطع شده‌است.

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری درباره این قطعی گسترده به تجارت‌نیوز اعلام کرد: اختلال برق در شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) منجر به قطعی اینترنت شده‌است.

یکی از کارشناسان این حوزه نیز در توییتر درباره علت قطعی اینترنت توضیح داد:امروز چندمین بار هست که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمون LCT باعث میشود[تقریبا] تمام شبکه کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. (ارتباطات داخل کشور و بین الملل). تجهیزات اصلی اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و به نوعی قلب اینترنت کشور هست.

افت بورس دو ساله شد

مرداد ماه سال ۱۳۹۹ بورس روند نزولی خود را آغاز کرد و  بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ۱۹ مرداد سال ۱۳۹۹ سقوط بورس آغاز شد و تا به امروز ادامه داشته است. این نزول دو ساله عامل خروج نقدینگی سرمایه‌گذاران بود. به نوعی دیگر سهامداران بورسی روی سرمایه خود زیان کنند.

به واسطه این افت دو سال اعتماد سهامداران کاسته و دیگر نقدینگی وارد این بازار نشد.

3 نظر
  1. مجتبی

    برای چی پاک میکنید نظرات ملت رو

  2. نعمت

    لعنت بر پدر ومادر مسولان بیسواد وبیشرف واختلاص گر دوزد ،سرمایه من کارگر را در بورس دوزدیدند

  3. S

    کلا کارتون سانسور کردن. متاسفا براتون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.