سلاح قدیمی پوتین قدرتمند‌تر از موشک‌های اروپا و آمریکا!

سلاح قدیمی پوتین ر جنگ بین روسیه و اوکراین چقدر کارساز است؟

به گزارش تازه‌نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روی سلاحی قدیمی تکیه کرده است که قدرتمندتر از موشک‌هایی است که ایالت متحده و اروپایی‌ها به اوکراین می‌دهد.

به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تاکتیک‌های روسیه در جنگ با اوکراین نوشت که پوتین بر روی سلاح «زمان» تکیه کرده است. در حالی که حدود پنج ماه از آغاز جنگ روسیه با اوکراین می‌گذرد، مسکو امیدوار است که افزایش جهانی قیمت حامل‌های انرژی و غذا، عزم کشورهای غربی برای حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

مقام‌ها و رسانه‌های دولتی روسیه به صورت آشکارا خرسندی خود را از سرنگون شدن «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا ابراز داشته و اعلام کردند که استعفای این دو مقام ارشد اروپایی در نتیجه تحریم‌های آزار دهنده‌ای بوده که غرب علیه روسیه اعمال کرده است.

رسانه‌های روسی در گزارش‌های خود با لحنی تمسخر آمیز گفتند که چه کسی دیگر از مقام‌های ارشد اروپایی، نفر بعدی است که سرنگون می‌شود.

«آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داده است.

وی گفت: «اگر ما توربین گاز را دریافت نکنیم، بنابراین ما گاز بیشتری دریافت نخواهیم کرد، سپس در کل دیگر ما قادر به حمایت از اوکراین نیستیم چون در آن صورت ما مشغول اعتراضات مردمی خواهیم بود».

«کلاوس مولر» از مقام‌های بخش انرژی آلمان هشدار داده بود که این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که مخازن گاز آلمان تقریبا ۶۵ درصد پر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه ناکافی است».

پوتین که در ماه اکتبر به هفتاد سالگی می‌رسد، چند روز پیش به کشورهای غربی گفت که  جنگ با اوکراین تازه شروع شده است. پوتین در واکنش به تلاش آمریکا و غرب برای شکست دادن روسیه نیز گفت که موفق نخواهند شد و شکست می‌خورند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.