رفتار خشن ربات شطرنج‌باز با کودک ۷ساله

رفتار نگران‌کننده یک ربات: انگشت بچه را شکست! +ویدئو

یک ربات (بازوی رباتیک) انگشت کودک ۷ ساله را در مسابقات شطرنج شکست؛ حادثه‌ای بی‌سابقه که در رقابت‌های شطرنج اوپن مسکو رخ داد.

به گزارش تازه‌نیوز، رسانه‌های روسی روز دوشنبه سوم مرداد گزارش دادند که یک ربات شطرنج‌باز در مسابقاتی که در این کشور در جریان بوده، انگشت یک حریف هفت ساله خود را گرفت و شکست.

این حادثه بی‌سابقه هفته گذشته در رقابت‌های شطرنج اوپن مسکو رخ داده است. سرگئی لازاروف، رئیس فدراسیون شطرنج روسیه گفت که ربات شطرنج‌باز پیش‌تر در برخی از مسابقات جهانی ظاهر شده و تا قبل از این رویداد، «سابقه سوء» نداشته است.

فیلم‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این ربات، انگشت اشاره رقیب خردسال را که تلاش کرده بود یک مهره را در صفحه شطرنج جابه‌جا کند، گرفته و آن را کش و قوس می‌دهد. در این شرایط، افراد حاضر در محل با عجله به کمک آمده و تلاش کردند تا انگشت پسربچه را از دست ربات مهاجم رها کنند. این کودک روز بعد با انگشت گرفته در گچ به مسابقات ادامه داد و تورنمنت را به پایان برد. اما خانواده او قصد شکایت دارند. این پسربچه یک حریف قدر در رده سنی خود در روسیه محسوب می‌شود.

سی‌ان‌ان در این‌باره گزارش داد رئیس فدراسیون شطرنج روسیه گفته است که متصدیان ربات نیز باید به فکر راهکاری باشند تا ربات دیگر به چنین تحرکاتی دست نزند.

البته برخی مقام‌های روسیه می‌گویند حریف خردسال قوانین را زیر پا گذاشته و فرصت نداده بود تا ربات یک حرکت خود را کامل کند؛ کودک دستش را بلند کرده بود تا زودتر از زمان مقرر، مهره مورد نظر را تکان دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب این رویداد پرسیده که آیا ربات‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که بر انسان‌ها چیره می‌شوند!

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.