ساخت گردنبند هوشمندی که سلامت فرد دیابتی را تا ۹۸٫۹ درصد ارزیابی می‌کند! +تصاویر

طراحی گردنبند هوشمندی که سلامت فرد را با دقت ۹۸٫۹ درصد ارزیابی می‌کند گام جدیدی برای محافظت از افراد میتلا به دیابت بدون آزمایش خون است.

فرانک یاقوتی/ تازه‌نیوز؛ یک گردنبند هوشمند جدید که قادر به اندازه‌گیری چندین ماده شیمیایی و غلظت در عرق فرد است، می‌تواند زندگی حدود ۴۰۰میلیون دیابتی را در سرتاسر جهان با از میان برداشتن نیاز به آزمایش‌ خون به وسیله انگشت، تغییر دهد. این دستگاه یک قفل و آویز با حسگر بیوشیمیایی در پشت خود دارد که وقتی اطراف گردن قرار می‌گیرد، سطح گلوکز و سروتونین را ثبت می‌کند.

گردنبند سلامتی هوشمند

مهندسان دانشگاه ایالتی اوهایو به‌وسیله آزمایش‌های انسانی نشان دادند که این گردنبند هوشمند قادر است غلظت یون‌های سدیم، پتاسیم و هیدروژن عرق را با دقت ۹۸.۹ درصد اندازه‌گیری کند. این تیم همچنین در صدد طراحی حسگرهای زیستی است که به وسایل شخصی مانند انگشتر و گوشواره‌ اضافه یا حتی زیر پوست کاشته شود تا کاربران از تغییرات سلامت خود مطلع شوند.

گردنبند سلامتی هوشمند

جینگوا لی، یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح می‌دهد که عرق حاوی صدها نشانگر زیستی است که جزئیات وضعیت سلامتی ما را در خود جای داده است. او می‌گوید: «نسل بعدی حسگرهای زیستی بسیار شهودی و غیرتهاجمی خواهند بود که ما را قادر می‌سازند اطلاعات کلیدی موجود در مایعات بدن افراد را تشخیص دهیم.»

لی همچنین اشاره می‌کند که به دلیل اندازه کوچک این سنسور، تنها مقدار کمی عرق برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز کافی خواهد بود. او می‌گوید اگرچه مدتی طول می‌کشد تا دستگاهی مشابه نمونه اولیه این مطالعه در دسترس عموم قرار گیرد، تیمشان در حال حاضر به اینکه چه چیز برای افرادی که به این فناوری بالقوه نجات‌بخش بیشتر نیاز دارند، فکر می‌کند.

گردنبند سلامتی هوشمند

در این حسگرها به جای تراشه‌های بزرگ و سفت و سخت کامپیوتری موجود در تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌هایمان، از مواد بسیار نازک استفاده شده است که محصول را بسیار انعطاف پذیر می‌کند، از عملکرد دستگاه محافظت می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که می‌تواند به طور ایمن با پوست فرد داشته باشد. با آنکه این مطالعه اشاره می‌کند که کوچک‌سازیِ بیشتر، قابلیت کاشت این دستگاه و دستگاه‌های مشابه را در بدن امکان‌پذیرتر می‌کند، لی می‌گوید آن را یک دستگاه سبک با طرح‌بندی مداری ساده می‌داند که به راحتی می‌تواند در زندگی روزمره ادغام شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.