افراد چاقی که بیماری کرونا در آن‌ها منجر به ریزش مو می‌شود در خطر کووید طولانی‌ هستند!

کسانی که چاق هستند و ریزش مو را تجربه می کنند بیشتر در معرض خطر کووید ۱۹ طولانی(طول کشیده) هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک تحقیق نشان داد ۲۳ درصد از مبتلایان به کووید-۱۹ تا حدود دوازده هفته بعد از آلوده شدن به ویروس همچنان با علائم آن دست و پنجه نرم می کنند. بر خلاف مطالعات قبلی که دیدگاه محدودی را در مورد کووید طولانی ارائه می‌کردند، برای مثال، برخی بر بیماران بستری در بیمارستان متمرکز بودند، محققان در این گزارش گفتند که از «نمونه‌ای که نشان‌دهنده جمعیت کلی جامعه ایالات متحده است» استفاده می‌کنند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، تحقیقات بر اساس یک نظرسنجی ملی مبتنی بر اینترنت – بررسی ردیابی درک بیماری کرونا در آمریکا – که توسط مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انجام شده است، با حدود ۸۰۰۰ پاسخ دهنده از سراسر کشور انجام شده است. از شرکت‌کنندگان دعوت شد که در طی یک سال تا مارس ۲۰۲۱ به سؤالات دوهفته‌ یک بار درباره کووید پاسخ دهند. نمونه نهایی شامل ۳۰۸ مبتلا شده به کووید۱۹ غیر بستری بود که یک ماه قبل، حول و حوش زمان ابتلا و ۱۲ هفته بعد بعد از ابتلا با آنها مصاحبه شد.

محققان دریافتند که شایع‌ترین علائم پایدار جدید در میان بیماران کووید طولانی مدت ، سردرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، ناراحتی شکمی، خستگی و اسهال است.علاوه بر این، آنها دریافتند که کووید طولانی مدت در میان افراد چاق و افرادی که در طول بیماری دچار ریزش مو، سردرد یا گلودرد شده بودند، بیشتر بود. چندین مطالعه قبلی زنان یا کسانی که بیماری های زمینه ای دارند را در معرض خطر بیشتری شناسایی کرده اند.

اما محققان USC گفتند در این نمونه شواهدی وجود ندارد که خطر ابتلای طولانی مدت کووید به بیماری‌های قبلی مانند دیابت یا آسم، یا سن، جنسیت، نژاد/قومیت، تحصیلات یا وضعیت سیگار کشیدن فعلی مرتبط کند.

کووید طولانی مدت، که به عنوان شرایط پس از کووید نیز شناخته می شود، به اثرات طولانی مدتی اطلاق می شود که برخی از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند تجربه می کنند. سازمان جهانی بهداشت، کووید طولانی مدت را به عنوان علائمی تعریف می کند که ۱۲ هفته یا بیشتر طول بکشد.

کووید طولانی مدت می تواند شامل طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی مداوم باشد که می تواند هفته ها، ماه ها یا سال ها طول بکشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، هر فردی که آلوده شده است، می‌تواند کووید طولانی مدت را تجربه کند، حتی افرادی که بیماری خفیف یا بدون علائم کرونا داشتند هم ممکن است کووید طولانی مدت را تجربه کنند. علائم اکثر بیماران به آرامی با گذشت زمان بهبود می یابد. با این حال، در برخی افراد، شرایط ممکن است ماه‌ها و احتمالاً سال‌ها طول بکشد و گاهی اوقات ممکن است منجر به ناتوانی فرد هم شود.

هیچ آزمایشی برای تشخیص شرایط پس از کووید وجود ندارد و افراد ممکن است علائمی داشته باشند که ناشی از سایر مشکلات سلامتی باشد. به گفته CDC، این امر می تواند تشخیص شرایط پس از کووید را برای پزشکان دشوار کند.

کیائو وو، نویسنده اول این مطالعه گفت: «کووید طولانی مدت یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است. بیست و سه درصد شیوع میزان بسیار بالایی است و ممکن است به معنای میلیون ها نفر بیمار تنها در آمریکا باشد.»

وو گفت: «اطلاعات بیشتر در مورد میزان شیوع، علائم و عوامل خطرزا ممکن است به متخصصان تا درمان ها و تسکین هایی برای بیماران کووید طولانی مدت بیابند و بتوانند افراد را زودتر آماده بازگشت به زندگی عادی کنند.»

طبق داده‌های CDC، افرادی که مدت طولانی کووید را تجربه می‌کنند، معمولاً خستگی یا بیحالی، درد قفسه سینه، اسهال و علائم عصبی مانند مشکل در تفکر یا تمرکز، مشکلات خواب، سبکی سر، و افسردگی یا اضطراب را گزارش می‌کنند.

اما این مطالعه به بسیاری از علائمی که افراد مبتلا به کووید برای مدت طولانی به عنوان ناتوان کننده ترین آنها توصیف می کنند، توجهی نکرده است. هانا دیویس، یکی از بنیانگذاران گروه تحقیقاتی تحت رهبری بیمار، به لس آنجلس تایمز گفت: «ما به چنین کاری نیاز داریم، اما این کار همچنین نشان می دهد که آنها با کووید مدت طولانی به خوبی آشنا نیستند. فهرست علائم ذکر شده عمدتاً علائم حاد کووید هستند. این فهرست برخی از شایع‌ترین علائم حالت کووید طول کشیده، یعنی اختلال عملکرد شناختی، از دست دادن حافظه، علائم حسی – حرکتی و برخی موارد دیگر را شامل نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.