ماجرای واردات خودروهای بنجل هندی به کشور!

با توجه به آغاز واردات خودرو در کشور آیا شاهد خودرو‌های بی‌کیفیت هندی در بازار ایران هستیم؟

به گزارش تازه‌نیوز، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظرش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «خودروی رنو که در هند و برزیل تولید می‌شود ناایمن است که شما ( اشاره به وزارت صمت) به عنوان خودروی اقتصادی می‌خواهید وارد کنید. این خودرو اجازه تردد در بسیاری از کشورهای دنیا را ندارد زیرا که صفر ستاره ایمنی دارد! یا باید سقف واردات خودرو حذف شود یا بالاتر برود. با این سقف واردات و رقم پیشنهادی این شکل واردات به درد خودروی اقتصادی برای قشر متوسط نمی‌خورد!»

به نقل از تجارت‌نیوز، زمزمه‌های ورود خودروهای هندی به ایران از سال ۹۵ قوت گرفت اما وقتی این خودروها استانداردها را پاس نکردند به هرحال ماجرای ورودشان هم جدی نشد. در ضمن سال ۹۵ اوج شکوفایی واردات خودرو بود و احتیاج نبود از هند خودرویی وارد شود تا مثلا پای فرانسه در میان بود و پژو گل سرسبد واردات خودرو قرار گرفته بود.

اما آوردن لفظ واردات خودروی هندی، پای پلیس راهور را هم به میان کشید. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره واردات خودرو به کشور گفت: «امروز در هیچ جای دنیا خودروی ایمن کمتر از ۱۰ هزار دلار نداریم، اینکه می‌گویند می‌خواهند از هند خودروی ۶۰۰۰ دلاری بیاورند کار درستی نیست. صرفا اسم خودروی خارجی که ایمنی ایجاد نمی‌کند اگرنه همین پراید و تیبا را داشتیم و دیگر نیازی به واردات نبود. من شنیده‌ام چندین خودرو در هند دپو شده و قصد دارند که آنها را بیاورند! ما به طور قطع مخالف هستیم.»

حالا خودروی هندی ای که دنبالش بودند هم می‌گفتند استانداردهای ۸۵ گانه را هم پاس نکرده است!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.