احتیاط بازار دلار بین دوراهی پایان برجام و توافق لحظه آخری

برای بازیگران ارزی محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومانی اهمیت دارد و در صورت شکست آن،‌ افزایش قیمت معنادار رخ خواهد داد.

به گزارش تازه نیوز، اکوایران نوشت: بخشی از معامله گران باور دارند که بازار ارز در آستانه مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای، رفتارهای احتیاطی را در پیش گرفته است. گروهی از فعالان عنوان می کنند که اخبار بیرونی نشان می دهد که به زودی تکلیف مذاکرات مشخص خواهد شد و ممکن است به زودی مذاکرات پایان یابد یا در دقایق آخر، توافقی امضا خواهد شد.

گفته می شود، یکی از مقام های اتحادیه اروپا عنوان کرده است که وقت تصمیم گیری و برداشتن گام نهایی درباره مذاکرات هسته ای رسیده است. در این فضا، میزان خریدها در بازار زیاد نشده است و از آن سو، سمت عرضه نیز در اندازه ای قوی بوده است که اجازه ندهد دلار به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برود. به این ترتیب می توان گفت که بازار در فضای احتیاطی نفس می کشد.

بخشی از معامله گران باور دارند که تحریم ها در دولت بایدن ضعیف شده است و افزایش درآمدهای نفتی موجب شده است که دلار در مسیر صعود معنادار قرار نگیرد. با این حال برخی معامله گران باور دارند در صورتی که مذاکرات هسته ای شکست بخورد،‌ موج تقاضای جدیدی تحت تاثیر جوهای روانی وارد بازار خواهد شد و قیمت را در مسیر صعودی قرار خواهد داد. برای بازیگران ارزی محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومانی اهمیت دارد و در صورت شکست آن،‌ افزایش قیمت معنادار رخ خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.