تجلیل از رضا رویگری/ منتظرم داوود میرباقری صدایم کند

در مراسم رونمایی از مستند پرتره رضا رویگری این بازیگر از ایفای نقش در مجموعه تاریخی مذهبی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری خبر داد.

به گزارش تازه نیوز،  آیین رونمایی از مستند پرتره رضا رویگری همزمان با پاسداشت این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون چهارشنبه ـ پنجم مرداد ماه ـ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

به نقل از ایسنا، در این مراسم رضا رویگری، محسن برمهانی معاون سیما، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما، عوامل سازنده مستند، جمعی از دوستان نزدیک رضا رویگری و اصحاب رسانه حضور دارند.

این مستند به کارگردانی ابوالفضل توکلی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل محمدباقر، در شبکه مستند سیما تولید شده است.

رضا رویگری ـ بازیگر ـ در مراسم رونمایی از مستند پرتره‌اش گفت: یک‌بار در کهریزک مرا پیش دکتر بردند، دکتر گفت تو از همه ما سالم‌تری‌. اما مرا به جایی برده بودند که یک دیوار بین من و بهشت زهرا (س) فاصله بود و شب‌ها توهم می‌دیدم.

رویگری درباره اینکه هنوز هم علاقه دارد نقش‌آفرینی کند یا خیر؟ گفت: بله هنوز هم علاقه‌مندم بازی کنم. کاری است که انتخاب کردم. دوستش دارم. انرژی کار را دارم و امیدوارم زودتر بتوانم به مردم خدمت کنم. منتطرم که آقای داوود میرباقری صدایم کند تا اگر قسمت شود بروم و در سریال «سلمان فارسی» بازی کنم.

در ادامه این مراسم، توکلی، کارگردان مستند پرتره رضا رویگری گفت: ممنونم که آقای رویگری به گروه ما اعتماد کردند. گروه‌های دیگری هم خواهان ساختن مستندی از زندگی ایشان بودند ولی ایشان به ما لطف داشتند. آقای رویگری در این کار حافظه‌ی بسیار خوبی داشتند.

این کارگردان همچنین از فرصت حضور معاون سیما در این مراسم استفاده کرد و گفت: تصویربرداری در داخل سازمان صداوسیما خیلی دشوار است، امیدوارم آقای برمهانی (معاون سیما) هماهنگی کنند که این مشکل برای مستندسازان رفع شود.

محمدباقر، تهیه‌کننده هم با اشاره به مشکلات حوزه مستند به لحاظ بودجه خاطرنشامن کرد: مدیر شبکه مستند در جهت تجلیل از پیشکسوتان هنر سنگ تمام گذاشتند. مستند آقای رویگری به این دلیل انتخاب شد که ایشان شخصیتش سه وجه داشت؛ هم موسیقی، هم نقاشی و هم بازیگری. از آقای برمهانی خواهش می‌کنم بودجه شبکه مستند را کمی افزایش دهند.

برمهانی ـ معاون سیما ـ هم که در انتها حاضر به گفت‌وگو با خبرنگارانی که در مراسم حاضر شده بودند، نشد، در مراسم رونمایی از مستند رضا رویگری گفت: تصور می‌کنم که این اثر تولید شد که یادمان نرود کجا بودیم و چه مسیری طی شد تا هنر به ایجا رسید.

او خطاب به این بازیگر گفت: اگر به شما بی‌توجهی می‌شود و اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما می‌افتد، باید مایه شرمندگی مسوولان امر باشد. من قلبا و صمیمانه می‌خواستم منزل خدمتتان برسم و به خودم یادآوری کنم همچنان شاگرد بزرگوارانی مثل شما هستیم و قدران قدم‌های بزرگی که شما برای فرهنگ و هنر این کشور برداشتید. ما دوست داریم شما را همیشه همین‌طور سرحال و بشاش ببینیم. ان‌شاءالله تلویزیون و سینمای ایران همچنان از حضور شما استفاده کند.

در مستند پرتره رضا رویگری، خاطرات کودکی این هنرمند از زبان خودش، دوستان و هم‌محله‌ای های کودکی‌اش، روایت می‌شود و ترانه‌هایی با صدای خود او در میان صحبت‌ها پخش می‌شود.

رویگری در این مستند تاکید می‌کند، در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده که هیچ ارتباطی با سینما و بازیگری نداشتند. رویگری تعریف می‌کند که با تئاتر کارش را شروع کرده و همراه با بازی در نمایش‌ها، آواز هم می‌خوانده است‌. او خاطراتی را از خواندن سرود انقلابی «ایران ایران» و خواندن برای فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی، بازگو می‌کند.

این بازیگر در بخشی دیگر از صبت‌هایش در این مستند، از دشواری کار دوبلورها می‌گوید و عنوان می‌کند که وقتی کار سینما را شروع کرده، دوبلورها به جای بازیگران صحبت می‌کردند و فقط یکی از فیلم‌هایش به نام «مردی در آیینه» را خودش دوبله کرده و فهمیده که دوبله چه کار دشواری است.

ابوالفضل علایی و محمد ورزنده تصویربرداران، مهرداد مقدسی و وحید نوروزی صدابرداران، محمد اخوان مسئول تدوین و جابر ماجدی مدیر تولید مستند «تماشاگر بهار» هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.