دولت دستور اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را صادر کند!

کلاف سردرگم افزایش حقوق بازنشستگان با گذشت چند ماه از سال ۱۴۰۱ اما همچنان از سوی دولت تعیین تکلیف نشده!

به گزارش تازه‌نیوز، موعد یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی دیروز به پایان رسید. برابر قانون، وقتی رییس مجلس ابطال تمام یا قسمتی از مصوبه‌ای را به دولت ابلاغ می‌کند، موضوع باید ظرف مدت یک هفته اصلاح شود و در غیر این صورت با متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد.

به نقل از خبرآنلاین، با این وجود تنها موضعی که از سمت دولت دیده شد، آن هم به صورت تلویحی، فقط مربوط به اظهارات سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در روز سوم مردادماه امسال در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بود که دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.

او با تاکید بر این‌که بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

البته در همان زمان سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

بلاتکلیفی در افزایش حقوق بازنشستگان

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به تازگی در یادداشتی نوشته است: هم‌اکنون جامعه کارگری بازنشسته که دولت سیزدهم وعده بهبود معیشت آنها را داده بود، با گذشت ۱۲۸ روز از سال نه تنها هنوز شاهد تحقق مطالبات خود پیرامون افزایش حقوق طبق مصوبه هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نبوده‌اند بلکه نظاره‌گر نقض مصوبه هیات مدیره سازمان که همان مصوبه شورای عالی کار است، از سوی دولت در این خصوص بوده‌اند. مطالباتی که حق قانونی و اولیه آنهاست و حتی اندکی بیشتر مطالبه نمی‌کنند. این در حالی است که محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۱ ابطال مصوبه دولت را ابلاغ کرده و تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

وی عنوان کرده است؛ یک هفته از ابطال مصوبه دولت توسط قالیباف پیرامون حقوق آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی که سایر سطوح تعریف می‌شوند، می‌گذرد و همچنان قطار این افزایش بدون وقفه، بر روی ریل پُر پیچ و خم خطوط افکار و اندیشه آشفته دولت انقلابی، در بلاتکلیفی کامل در حرکت است و صدای آژیر گوش خراش توأم با دلهره آن، جان را به لب بازنشستگان رسانده است.

صادقی متذکر شده است؛ ما از دولت انتظار داریم سریعا به سازمان تامین اجتماعی دستور محاسبه افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان این سازمان را برمبنای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیات مدیره سازمان صادر کند، تا شاهد اجرایی شدن اقدام نیمه تمام دولت سیزدهم برای بازنشستگان سایر سطوح در آستانه اولین سال تولد این دولت انقلابی باشیم.

13 نظر
  1. نظر

    مابازنشستگان دوردوم ریاست جمهوری به رییسی رای نخواهیم داد

  2. وحید

    دولت اگر این سماجت رو در مهار قیمت ها داشت، وضع مملکت اینطور نبود. نشانه یه آدم و گروه ضعیف هستش این دولت که بدبخت زورش به بازنشستگان رسیده.

    1. احمق فراهانی

      ریسی عدالت را رعایت نمیکند ، زمان واریز حق بیمه را ندیده و فقط زمان دریافت مستمری را دیده ، عدالت در برابری حقوق نیست جناب قاضی
      کسی که تخصص بیشتر داشته و حق بیمه بیشتری داده نباید بهش ظلم بشه

  3. سیدجعفرکاظمی

    بله دولت مردمی ، مردمی بودن ازآنجا ثابت شدکه ۴ماه قشرضعیف بی پشتیبان راسر دوانده وهنوزهم تکلیف راروشن نکرده است . البته اگراین قشر ابزارمقابله داشت اینطورنمی شد!

  4. وادسته

    اقای رئیسی وظیفه شما حراست از قانون اساسی است .شما چرا وظیفه قانونی خود رافراموش کردید.حتی دستور مجلس راهم توجه ندارد.تاکی دوست دارد مارا عذاب دهد .عواقب این کاررا درانتخابات بعدی خواهد دید

  5. زهرا

    بسمه تعالی دولتی که قانون را نمی داند باید فاتحه کشور را خواند

  6. حمید کلباسی

    زلزله های پیاپی ؛ آتش سوزیهای مرگبار ؛ فاجعه متروپل ؛ سیلاب در استان فارس و سیل مرگبار امامزاده داود(ع) به دلیل خشمگین شدن قادر قهار از گندم نماهای جو فروش است

  7. بازنشسته تهرانی

    رییسی و نوابغ دانشگاه امام صادق در کابینه تن به قانون نخواهند داد. جالب اینه که همین بنده خدا رییس قوه قضاییه بود یعنی باید قانونمدارترین فرد باشه.

  8. رضا

    چرا اینقدر ناز میکنه رییسی

  9. امیر محمدی

    وقتی مدیر قد کوتاه باشه باید مدیرهای دیگر قد ک تاه باشند و نتیجه همین می‌شود جز تاسف و غم عمیق دلهای بازنشستگان و نومیدی از آینده چیزی نمی‌توان گفت افسوس ناخدای این کشتی حتی خدا را قبول ندارد که هیچی برای راندن این کشتی گواهینامه پیاده روی هم نداره

  10. امیر محمدی

    چهار ماه دروغ و ریا و نیرنگ و تزویر و بی قانونی در مقابل قانونی که کارآموزان نیز آنرا درک می‌کنند و عجب اینکه ۴ ماه پیش نماینده دولت در سطح وزیر آنرا امضا کرده همه این مدت با وجود گرانی سرسام آور با حقوق پارسال جان کندیم و شرمنده خانواده و دیگران شدیم حتی یک ریال اضافه نشده و هر روز به دروغ می‌گویند هفته بعد روز بعد و فقط وعده های دروغ و حاصلش نفرین خداوند و مردم که بزودی جواب خواهد داد زیرا اینها اصلا عدالت که هیچی حتی خدا را باور ندارند وای به حال این جامعه

  11. وادسته

    رئیس جمهوری که وظیفه اش حراست ازقانون اساسی است.حال برخلاف قانون ودستور رئیس مجلس عمل میکند .پس چه انتظاری باید از وزراو مدیران داشت .

  12. محمد بازنشسته

    اگر اینبار دستور رئیس جمهور اجرا شود معلوم میشود رئیس جمهور محترم بزرگترین دروغگوی تاریخ است و هیچ احترامی به بزرگتر از خودش قائل نیست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.