هواشناسی ایران امروز پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱

در پیش بینی آب و هوای امروز؛ شدت بارش‌ها در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، مروز پنج شنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شرق خوزستان، غرب خراسان جنوبی، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود که شدت بارش در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمتان، شرق لرستان و برخی مناطق استان‌های مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و شرق کردستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

شدت بارش در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، نوار شرقی خوزستان و غرب یزد خواهد بود.

شنبه شاهد ادامه بارش‌ها با شدت کمتر در قارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، جنوب اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات شمال شرق کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین خواهیم بود. یکشنبه و دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب، شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود که از جمعه سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

همچنین در این مدت در بخش‌های از شرق و شمال شرق کشور و طی امروز در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می‌رود امروز و فردا دریای خزر و از امروز تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.