خطر روزهای پایانی ترامپ برای ایران را جدی بگیریم

هشدار: آذر و دی ماه سختی در پیش داریم!

راه پیشگیری از اقدامات خطرآفرین ترامپ شناخت تحرکات داخلی و انگیزه‌های آنان است که متأسفانه در این زمینه بسیار فاقد بصیرت هستیم و تصور می‌کنیم هرکس شعارهای تند داد، انقلابی و مخلص است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، جابجایی قدرت در امریکا برای خاورمیانه و ایران بسیار حایز اهمیت است؛ عبدالله شهبازی، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی در این باره نکات قابل تاملی را ذکر کرده و می‌گوید: سقوط ترامپ برای ایران بسیار بسیار مهم است. سرنوشت ایران با آمریکا در زمان ریاست جمهوری جو بایدن چه خواهد شد بستگی به عوامل عدیده دارد. امیدوارم در فاصله انتقال قدرت یعنی آذر و دی ۱۳۹۹ شاهد تحرکات مشکوک در منطقه نباشیم از سوی هر کس، از جمله شیاطینی که در درون ایران هستند، برای تثبیت سیاست‌ها و تحریم‌های دوران ترامپ.

وی در خصوص خراب‌کاری امریکایی‌ها در این دوماه می گوید: محتمل می‌دانم که برای حفظ وضع کنونی یعنی فشار حداکثری بر ایران، هم از ناحیه باندهای مافیایی در اسرائیل و امارات و سعودی و غیره و هم از جانب باندهای مافیایی در درون ایران اقدامات تنش‌زایی صورت گیرد مانند حملات به مراکز آمریکایی یا اسرائیلی یا سعودی یا اماراتی و غیره تا ترور آمریکائیان و دیگران و غیره و غیره.

البته از سوی شخص ترامپ بعید می‌دانم. چنان درگیر مسائل داخلی خواهد شد که بعید است. ولی باندهای مافیایی دولت ترامپ در اتحاد با مافیای منطقه به احتمال زیاد ممکن است چنین کارهایی بکنند. مثل جرد کوشنر و نتانیاهو و بن‌زاید و بن‌سلمان. و البته باندهای مافیایی در درون ایران که از تداوم وضع کنونی سودهای عظیم می‌برند.

شهبازی در همین زمینه توصیه می‌کند: این دو سه ماهه باید با درایت طی شود. پیش کشیدن بحث‌های نابهنگام که بایدن آمد و اصلاح‌طلبان و مثلاً‌ ظریف رئیس جمهور می‌شوند، یا سگ زرد برادر شغال است،‌ یا انتقام خون سردار سلیمانی را از بایدن می‌گیریم،‌ و بالاتر از آن دست زدن به اقدامات مشکوک تهاجمی در عراق یا خلیج فارس و غیره،‌ می‌تواند این درایت و حرکت توأم با تأمل و تفکر و سیاست را سلب کند.

وی در خصوص راه پیشگیری از چنین اقدامات خطرآفرینی نیز تصریح کرد: تنها راه ما درایت از سوی مقامات اصلی نظام است؛ حوصله و صبر. و در عین حال شناخت تحرکات داخلی و انگیزه‌های آنان که متأسفانه در این زمینه بسیار فاقد بصیرت هستیم و تصور می‌کنیم هرکس شعارهای تند داد انقلابی و مخلص است.

این تحریکات دو قطب دارد: یک قطب ممکن است با پیش کشیدن مثلاً ریاست جمهوری آقای ظریف یا علی لاریجانی تحریک کند قطب دیگر را. قطب دیگر ممکن است شعارهای ضد بایدن را شدید کند با توجیه پیشگیری از به قدرت رسیدن جناح مقابل. بازی زشت و خطرناکی است که تجربه آن را مکرر گذرانیده‌ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.