پیامدهای شکست برجام برای ایران

موضع ایران اکنون در تضاد شدید با سال ۲۰۲۰ است، زمانی که دولت ترامپ تلاش کرد اسنپ‌بک تحریم های سازمان ملل را فعال کند و شورای امنیت با همراهی متحدان اروپایی ایالات متحده در اروپا ضربه تحقیر آمیزی به واشنگتن وارد کرد.

به گزارش تازه نیوز، اسفندیار باتمانقلیج، بنیانگذار اتاق فکر اقتصادی «بورس و بازار» و الی گرانمایه، معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای روابط خارجی اروپا، در مقاله‌ای برای نشریه فارن‌پالیسی با عنوان «اگر توافق هسته ای احیا نشود، ایران بیشترین ضرر را خواهد داد»، استدلال کرده‌اند: «اگر فرصت‌های دیپلماتیک و اقتصادی در زمان به وجود آمدن استفاده نشود، مقاومت و استقامت بی‌فایده است».

به نقل از اقتصادنیوز، در بخش نخست این یادداشت، خانم گرانمایه و آقای باتمانقلیج به تشریح وضعیت حاکم بر بن‌بست دیپلماتیک میان ایران و آمریکا بر سر احیای برجام پرداخته و چشم‌انداز طرفین نسبت به این موقعیت را بررسی کرده‌اند. آن‌ها می‌نویسند:«در صورت شکست مذاکرات هسته ای، ایران از نظر سیاسی به طور فزاینده‌ای در صحنه بین المللی منزوی خواهد شد. ایالات متحده و اروپا انگشت خود را به سمت ایران به عنوان تنها طرف مقصر نشانه خواهند رفت … موضع ایران اکنون در تضاد شدید با سال ۲۰۲۰ است، زمانی که دولت ترامپ تلاش کرد اسنپ‌بک تحریم های سازمان ملل را فعال کند، و شورای امنیت با همراهی متحدان اروپایی ایالات متحده در اروپا ضربه تحقیر آمیزی به واشنگتن وارد کرد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.