اظهارات خصمانه بحرین علیه ایران!

عبدالله الخلیفه معاون وزیر امورخارجه بحرین گفت ایران همسایه‌ای مسئول نبوده و ثبات خاورمیانه را به خطر انداخته است.

به گزارش تازه‌نیوز، عبدالله الخلیفه معاون وزیر امورخارجه بحرین در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران همواره در امور داخلی کشورش دخالت کرده است!

وی در ادامه ادعاهای خصمانه و بی‌اساس خود گفت که ایران همسایه‌ای مسئول نبوده و ثبات خاورمیانه را به خطر انداخته است.

عبدالله الخلیفه در بخش دیگری از این مصاحبه که در حاشیه نشست امنیتی آسپن انجام گرفته است، مدعی شد که ایران در طول ۴۰ سال گذشته برای انجام کارهای خود مصونیت داشته است.

وی افزود: ما معتقدیم که ایران همسایه‌ای مهم در منطقه است اما ایرانی مسئول که به مرزهای کشورهای همسایه احترام بگذارد، از توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای و موشکی خودداری کند و از تروریسم و افراط‌گرایی حمایت نکند.

این مقام بحرینی همچنین از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد و با تکیه بر ادعاهای نخ‌نما و واهی علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت که این توافق می‌تواند به مقابله با تهدید مشترکی که همه با آن مواجهند، کمک کند.

به نقل از ایسنا، این ادعاهای خصمانه در حالی از سوی معاون وزیر امورخارجه بحرین مطرح می‌شود که این کشور یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است که بیش از هفت سال است کشور یمن و مردم بی‌دفاع آن را به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات غیر انسانی و وحشیانه قرار داده است.

سازمان ملل بارها نسبت به فاجعه انسانی در یمن هشدار داده‌ و خواستار رسیدگی به بیش از ۷۵ درصد مردم این کشور شده است که اکنون نیازمند فوری کمک‌های بشردوستانه هستند اما این اعضای ائتلاف و به‌ویژه عربستان سعودی بدون اینکه مسئول دانسته شوند همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.