درخواست از مدیر واتس‌اپ درباره کودک‌آزاری!

مدیر واتس‌اپ در مصاحبه‌ای تاکید کرد این سرویس پیام‌رسان امنیت را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، ویل کت‌کارت، مدیر واتس‌اپ در گفت‌وگو با شبکه بی بی سی گفت: اگر دولت‌ها درخواست کنند رمزنگاری واتس‌اپ را ضعیف کنیم، پذیرش آن معقول نخواهد بود.

برنامه‌های دولت انگلیس برای شناسایی تصاویر کودک آزاری شامل اسکن پیام‌های خصوصی است. دولت انگلیس اعلام کرده که شرکت‌های فناوری باید با محتوای کودک آزاری در فضای آنلاین مقابله کنند. پیشنهادهای دولت، بخشی از لایحه ایمنی آنلاین هستند که تا پاییز به تعویق افتاده است.

به نقل از ایسنا، گروه انگلیسی NSPCC که حامی حقوق کودکان است، از مواضع واتس‌اپ انتقاد و اعلام کرده پیام رسان مستقیم، خط مقدم کودک آزاری است.

یک سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد آنها نباید این ریسک واضح را نادیده بگیرند که رمزنگاری سر به سر می‌تواند آنها را از این محتوا بی‌اطلاع نگه داشتند و مانع تلاشها برای دستگیری مجرمان شوند. ما به همکاری با بخش فناوری برای حمایت از توسعه فناوری‌های نوآورانه‌ای که از ایمنی عمومی حمایت می‌کنند، بدون این که حریم خصوصی را به مخاطره بیاندازند، ادامه می‌دهیم.

رمزنگاری سر به سر (E۲EE) قوی‌ترین سطح امنیت را فراهم می‌کند زیرا تنها دریافت کننده پیام، کلید خارج کردن پیام از رمز را دارد که برای ارتباطات خصوصی بااهمیت محسوب می‌شود.

این فناوری شالوده امنیت ارتباطات در اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام و مسنجر فیس بوک را تشکیل می‌دهد. تنها فرستنده و دریافت کننده پیام می‌توانند آن را بخوانند و مقامات اجرایی یا غولهای فناوری قادر به دسترسی به این پیام‌ها نیستند.

وضعیتی که جامعه فناوری با آن روبرو شده است، وعده دولت انگلیس برای حمایت از طراحی ابزارهایی است که می‌توانند تصاویر غیرقانونی را در فضای رمزنگاری سر به سر شناسایی کرده و در عین حال، حریم خصوصی را رعایت کنند.

کارشناسان امکان پذیر بودن این راه‌کار را زیر سوال برده‌اند و اکثر آنها بر این باورند که اسکن پیام‌ها، اساس رمزنگاری سر به سر را از بین می‌برد زیرا پیام‌ها دیگر محرمانه نیستند.

مدیر واتس‌اپ گفت: میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند و این پیام رسان باید استانداردهای یکسان حریم خصوصی را در هر کشوری حفظ کند. اگر ما امنیت را برای کل جهان پایین بیاوریم تا به درخواست یک کشور عمل کنیم، پذیرش آن معقول نخواهد بود و به دلیل درخواست دو درصد، محصول ما مطلوب ۹۸ درصد کاربرانمان نخواهد بود.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است شرکت‌های فناوری باید تصاویر کودک آزاری را در پلتفرم‌هایشان شناسایی، گزارش، مسدود و حذف کنند.

مدیر واتس‌اپ گفت: آنچه که به ما پیشنهاد شده، این است که مستقیم یا غیرمستقیم از طریق نرم افزار پیام‌های همه را بخوانیم. تصور نمی‌کنم مردم چنین چیزی بخواهند.

برنامه‌های انگلیس و اتحادیه اروپا، منعکس کننده تلاش‌های سال گذشته اپل برای اسکن تصاویر در آیفون افراد به منظور شناسایی محتوای مجرمانه پیش از بارگزاری شدن آنها در آی کلود است. اما اپل پس از این که گروه‌های مدافع حریم خصوصی اعلام کردند این غول فناوری یک ریسک امنیتی در نرم افزار خود ایجاد کرده است، از طرح مذکور عقب نشینی کرد.

کت‌کارت گفت: واتس‌اپ پیش از این صدها هزار تصاویر کودک آزاری را شناسایی کرده است. تکنیک‌هایی وجود دارد که بسیار موثر هستند و می‌توانند در صنعت فناوری استفاده شوند و نیازی ندارند امنیت همه فدا شود. ما بیش از هر سرویس اینترنتی دیگری در جهان موارد خلاف را گزارش میکنیم.

بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، این ادعا، بنیادهای کودکان را عصبانی کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.