تغییر موضع رئیسی درباره معیشت مردم

آقای رئیس‌جمهور! مردم کجا رسما اعلام کردند که مقابل تحریم مقاومت می‌کنند؟!

یک فعال سیاسی می‌پرسد این‌که رئیس‌جمهور گفته «مردم رسما اعلام کردند می توان با مقاومت، تحریم را بی‌اثر کرد»، بفرمایند کجا مردم این موضع را اعلام کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، سیدابراهیم رئیسی سال گذشته در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری وعده کرد که دولت او معیشت مردم ایران را در قالب خنثی‌سازی تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها بهبود می‌بخشد اما پس از یک‌سال ریاست‌جمهوری می‌گوید «مردم رسما اعلام می‌کنند می‌توان با مقاومت، تحریم را بی‌اثر کرد. وظیفه داریم به خواست مردم، ایستادگی مقابل نظام سلطه را در دستور کار قرار دهیم.» حال این سوال پیش می‌آید که آیا رئیس‌جمهور درباره نحوه حل تحریم‌ها تغییر موضع داده است؟

علی صوفی درباره راهکار جدید رئیس‌جمهور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها گفت: این یک تغییر موضع نسبت به گذشته محسوب می‌شود، علتش این است که روسیه بعد از حمله به اوکراین مشمول تحریم‌های سنگین شد و وجه اشتراکی با ما پیدا کرد. در واقع ما درباره تحریم‌ها یک رفیق که داشتیم و حالا یک رفیق ما هم به همین وضع دچار شد.

به نقل از نامه‌نیوز، وی سخنان اخیر سیدابراهیم رئیسی درباره بی‌اثرسازی تحریم‌ها را یک نوع همدلی و همراهی با روسیه خواند و افزود: آقای پوتین یک سفری به ایران داشت و بعد آقای رئیسی چنین اظهاراتی کرد؛ معنای حرفش هم این است که «مثل روسیه که در مقابل تحریم‌ها مقاومت می‌کند و مذاکره‌ای هم در کارش نیست، ما نیز از مذاکره گذشتیم و همان مقاومت را در پیش می‌گیریم».

این فعال سیاسی یادآور شد: در واقع می‌خواهند از نظر روانی ایران را در کنار روسیه قرار دهند و فکر می‌کنند با این کار مردم ایران هم از نظر روانی تحریم‌ها را راحت‌تر می‌پذیرند چون می‌گویند «الان فقط ما نیستیم که تحت تحریم هستیم و روسیه هم در چنین وضعیتی قرار دارد» بنابراین آرامش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرف رئیس‌جمهور که گفت «رسما مردم اعلام کردند می‌توان با مقاومت، تحریم را بی‌اثر کرد»، بفرمایند کجا مردم این موضع را اعلام کردند؟ آیا اساسا همان خودی‌های‌شان در جایی چنین موضعی را اعلام کردند؟ آیا نظرسنجی کردند؟ در حالی‌که مردم دارند جلز و ولز می‌کنند برای اعتراض به خیابان می‌آیند و هر روز هم مشخص است وضعیت قیمت‌ها، تورم و بیکاری بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود، همه شاخص‌های اقتصادی منفی است و فقط مردم در این میان تحت فشار هستند بیان این حرف اصلا مبنا ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: دقیقا الان دولت دست در جیب مردم کرده است. این‌که دولت می‌گوید «باید تکیه ما به داخل باشد» معنایش این است که چون نمی‌گذارند نفت بفروشیم بنابراین درآمد نفتی نخواهیم داشت و کسری درآمد دولت را از افزایش مالیات، تورم و گرانی تأمین می‌کنیم. این آقایان آن‌قدر دارند در این ناکارآمدی خودشان دست و پا می‌زنند که به چنین حرف‌های بی‌مبنایی متوسل می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.