کشف گنج افسانه‌ای پس از ۳۵۰سال از دل آب‌های باهاما! +تصاویر

گنج کشتی افسانه ای غرق شده در آب های پر از کوسه باهاما کشف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، غواصان گنجینه های جدیدی را از یک کشتی غرق شده افسانه ای قرن هفدهمی کشف کردند که به مدت ۳۵۰ سال در زیر آب های پر از کوسه باهاما پنهان بوده است. «بانوی شگفت‌انگیز ما» یک کشتی گالونی اسپانیایی دو طبقه بود که در ۴ ژانویه ۱۶۵۶ در ساحل شمال باهاما غرق شد. حدود ۳.۵ میلیون قطعه هشت تایی از گنجینه آن، بین سال‌های ۱۶۵۶ و اوایل دهه ۱۹۹۰ نجات یافت، اما تلاش‌های اخیر با استفاده از فناوری مدرن، آثار باستانی کشتی را که از زمان غرق شدن کشتی دست نیافتنی بود را، کشف کرده است.

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

این گنجینه شامل کوزه‌های زیتون اسپانیایی، ظرف های چینی، دکل‌های آهنی، سکه‌های طلا و نقره و همچنین یک دسته شمشیر نقره‌ای است که متعلق به سربازان دون مارتین د آراندا (Don Martin de Aranda) و گوسمان (Gusmán) است. سه زنجیر طلا و همچنین چهار آویز که توسط اعضای فرقه مقدس سانتیاگو، یک گروه مذهبی از شوالیه‌ها که در تجارت دریایی اسپانیا فعال بودن، حفظ شده‌اند. برخی از اقلام قاچاق بودند که به طور غیرقانونی جیب بازرگانان و مقامات اسپانیایی را پرتر می کردند. به گفته کارشناسان، همه این یافته‌ها در میان سه میلیون کشتی غرق شده جهان منحصربه‌فرد هستند و هفته آینده برای اولین بار در موزه جدیدی در باهاما به نمایش گذاشته می‌شوند.

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

کارل آلن، بنیانگذار آلن اکسپلورشن، که اکتشاف اخیر را رهبری می کرد، گفت: «بانوی شگفت‌انگیز ما بخشی نمادین از تاریخ دریایی باهاما است. ما خوشحالیم که از مقامات باهاما مجوز کاوش علمی بانوی شگفت‌انگیز ما و به اشتراک گذاشتن شگفتی های آن را در اولین موزه دریایی در باهاما دریافت کرده ایم».

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

این کشتی ۸۹۱ تنی بخشی از ناوگان «سرزمین اصلی» (Tierra Firme) بود که از شهر هاوانا در کوبا به اسپانیا می‌رفت و مملو از محموله‌های سلطنتی و خصوصی بود. لاشه کشتی پس از غرق شدن در ژانویه ۱۶۵۶ به سرعت جابه جا شد و تا ژوئیه ۱۶۵۸، سوابق اسپانیایی نشان می دهد که لاشه به طور کامل زیر ماسه مدفون شده است. بسیاری از کاشفان اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی، هلندی، باهامایی و آمریکایی بعدا تلاش کردند تا لاشه و گنجینه های داخل آن را بازیابی کنند، اما موفقیت چندانی نداشتند.

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

در سال ۲۰۱۹، آلن اکسپلورشن از شبکه وسیعی از ۸,۸۰۰ مغناطیس سنج استفاده کرد. مغناطیس سنج، دستگاه هایی است که ناهنجاری های میدان مغناطیسی زمین را که ناشی از وجود اقلام با خواص مغناطیسی هستند، اندازه گیری می کند. نقشه‌های به دست آمده، موقعیت آثار دست نخورده، از سفال‌ها و بست‌های آهنی بدنه کشتی گرفته تا دکل‌ها، سکه‌ها و کالاهای با کیفیت را ترسیم می‌کردند.

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

غواصان نیز برای بازیابی آنها و بازگرداندنشان به خشکی برای اولین بار در ۳۵۰ سال به کار گرفته شدند. اکنون این مجموعه به زمین بازگشته است و آلن اکسپلورشن قصدی برای تقسیم یا فروش آن ندارد. اگرچه آلن اکسپلورشن اطلاعاتی درباره موقعیت دقیق آن برای محافظت از سایت منتشر نمی کند، اما می دانیم که رد باقی مانده کشتی به وسعت ۱۳ کیلومتر گسترده است.

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

گنج کشتی افسانه ای غرق شده

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.