زوال سریع‌تر حافظه با دستمزد پایین!

نتایج تحقیق جدید در داننشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که دستمزد پایین کارمندان باعث اختلالات حافظه می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، تحقیق جدیدی که دانشکده بهداشت عمومی میلمن در دانشگاه کلمبیا انجام داده، رابطه بین پایین بودن دستمزدهای کارمندان و بدتر شدن سطح حافظه آنها را اثبات کرده است.

نتایج این تحقیق در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده و در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر (AAIC) برای ترویج دیدگاههای مختلف ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از شفقنا، از طرف دیگر خانم کاترینا کزیوس پژوهشگر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه کلمبیا در این باره گفته است: این ارتباط در نمونه اولیه و پس از  آن صورت گرفت که شرکت کنندگان در این مطالعه براساس سطح دستمزد از سال ۱۹۹۲ میلادی تا سال ۲۰۰۴ میلادی طبقه بندی شدند.

پژوهشگران پس از آن، رابطه پایین بودن دستمزد با کاهش حافظه را در طول دوازده سال از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶  بررسی کردند و دریافتند که افراد دارای دستمزد کمتر، با افزایش سن سریعتر و به میزان قابل توجهی کاهش حافظه را تجربه کردند.

این تحقیق همچنین نشان داد که سطح پیری شناختی تجربه شده توسط دارندگان دستمزهای پایین دائم، در طول یک دوره ده ساله، با سایر دستمزدهای متوسط در یک دوره ۱۱ ساله یکسان است.

خانم کزس یادآور شد: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که سیاست های اجتماعی که رفاه مالی کارگران دارای دستمزدهای پایین را تقویت می کند، چه بسا به طور خاص برای سلامت شناختی مفید باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.