اظهارنظر جدید آمریکا درباره برجام در دیدار با بورل!

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حالیکه که مذاکرات احیای برجام در انتظار تصمیم سیاسی دولت این کشور است، ادعا کرد واشنگتن در بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ثابت قدم است.

به گزارش تازه‌نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه آسه آن در پنوم پن پایتخت کامبوج با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از تلاش‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام قدردانی کرد.

در همین ارتباط:

به نقل از انتخاب، در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا در تمایل به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صادق و ثابت قدم است.

در این بیانیه آمده است: بلینکن و بورل در مورد تعهد مشترک به حمایت از اوکراین و پاسخگو ساختن روسیه به دلیل جنگ غیرموجه این کشور در اوکراین و تأثیرات جهانی ناشی از آن بر بازارهای انرژی و امنیت غذایی گفتگوکردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین در مورد اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان برای منطقه هند و اقیانوسیه و جهان گفتگو کردند.

مذاکرات احیای برجام پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، روز پنجشنبه 13 مرداد ماه در وین اتریش بار دیگر از سر گرفته شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت ملی در مورد دور جدیدی مذاکرات احیای برجام در وین گفت: ما از تلاش های جوسپ بورل برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات قدردانی می کنیم.

وی ادعا کرد: ما آماده نهایی کردن یک توافق و اجرای فوری آن بر اساس توافقی بوده‌ایم که از ماه مارس تاکنون روی میز است. پیشنهاد جدید بورل که او آن را بهترین نتیجه ممکن توصیف کرده است، بر اساس متن توافق ماه مارس است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: او از ما دعوت کرده است که این هفته به وین بیاییم تا ببینیم آیا امکان دستیابی به توافق بر این اساس وجود دارد یا خیر. برای دستیابی به توافق، ایران باید خواسته‌های خارج از برجام خود را کنار بگذارد. امیدواریم که چنین باشد، اگرچه هم اکنون انتظارات کلی ما پایین است. با این وجود، ما برای حمایت از تلاش های بورل، به دعوت او پاسخ مثبت داده ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.