دوستی صمیمانه دو دشمن قدیمی؛ گربه‌ای که راهنمای یک سگ است! +تصاویر

در اتفاقی جالب یک گربه دوست صمیمی و راهنمای یک سگ نابینا شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، بلیز یک سگ نابینا ژرمن شپرد است که در سال ۲۰۲۰ نابینا شد، اما خوشبختانه ساتین که یک گربه است به او کمک می کند تا نابینایی باعث انزوایش نشود. رابین واگنر ۲۸ ساله، در سال ۲۰۱۹ صاحب بلیز شد و اولین بررسی ها نشان داد که بینایی او مشکل دارد. دامپزشکان تشخیص دادند که او از یک چشم نابینا است و به رابین هشدار دادند که چشم دیگر او مشکلاتی دارد که به مرور زمان بدتر می شود. برای حفظ بینایی و جلوگیری از وخیم شدن گلوکوم (آب سیاه) او، دامپزشکان توصیه کردند که بلیز جراحی شود، اما در اکتبر ۲۰۲۰، او کاملا نابینا شد و دو ماه بعد چشم راستش را تخلیه کردند.

دوستی سگ و گربه

رابین که یک مربی پیش دبستانی است می گوید: «نابینا شدن بلیز باعث تشدید اضطراب اجتماعی او شد. او بسیار مضطرب و حساس شده بود. ما مجبور شدیم با مربیان تمرینات زیادی انجام دهیم تا به بازگشت اعتماد به نفس او کمک کنیم».

با اینکه در ابتدا، بلیز و ساتین خیلی زود با هم دوست صمیمی شدند، اما معلولیت بلیز باعث ایجاد مشکلاتی بین آنها شد. رابین توضیح داد: «ساتن از مالیدن خود به پاهای بلند بلیز لذت می برد، درست مانند یک گربه که خود را به پایه های میز یا صندلی می مالد. اما زمانی که بلیز کاملاً بینایی خود را از دست داد، خیلی وقت ها پایش را روی ساتن می گذاشت.»
اما بعد از مدتی رابین متوجه چیزی باورنکردنی شد، او گفت: «هم گربه و هم سگ دوست دارند با ما در رختخواب بنشینند. وقتی بلیز از جا می پرید، ساتین قبل از اینکه زیر پای او بماند از اتاق بیرون می رفت. اما با گذشت زمان، متوجه شدیم که ساتین در جای خود می ماند و به بلیز میوی بلندی می کند. بلیز  هم متوقف می شد و از کنار او عبور می کرد.»

دوستی سگ نابینا و گربه

گربه سیاه کوچک به استفاده از این تاکتیک در بقیه نقاط خانه ادامه داد. او برای کمک به سگ نابینا میومیو می‌کرد و جیغ می‌زد تا از برخورد او با خودش جلوگیری کند. رابین ادامه داد: «هر بار که به سمت او می رفت، او میومیو می کرد. او میو می کرد و بلیز می ایستد و مسیرش را تغییر می داد.» به نظر می رسد که داشتن این دوست در چنین دوران سختی برای بلیز مهم بوده است و به او کمک می کند کمتر منزوی شود.

رابین افزود: «فکر می‌کنم نابینا شدن بلیز باعث شد ساتین و بلیز به هم نزدیک‌تر شوند. با وجود اینکه ساتین با ما خیلی مهربان نیست، اما مطمئناً  بلیز را دوست دارد و این زیباترین چیزی است که می توان دید».

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.