تغییرات حقوق بازنشستگان؛ میزان مستمری مرداد چه‌قدر است؟

به دلایلی که هنوز معلوم نیست دولت از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری می‌کند. با این حال نقل قول‌ها از افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان حکایت دارند اما هیچ کدام از این اخبار به معنی افزایش حقوق ماه مرداد نیست.

به گزارش تازه نیوز، هنوز از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست، هرچند نقل قول‌ها حکایت از افزایش ۳۸ درصدی مستمری غیرحداقلی بگیران بدون رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه دارد.

به نقل از تجارت‌نیوز، با این وضعیت نحوه محاسبه حقوق مردادماه بیش از ۱٫۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی چگونه خواهد بود؟

طبق روال سازمان تامین اجتماعی از بیستم هرماه آغاز به پرداخت مستمری بازنشستگان خواهد کرد و همیشه چند روز جلوتر از این اتفاق فیش مستمری ماه جدید برای بازنشستگان صادر می‌شود.

این مطالب را هم بخوانید:

در حال حاضر کمتر از یک هفته تا آغاز موعد پرداخت مستمری مرداد باقی مانده است، بررسی تجارت‌نیوز حاکی از آن است که فیش حقوق این ماه براساس احکام قبلی صادر شده است و این یعنی هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

برابر قانون، هرگونه افزایش یا کاهش مبلغ حقوق بازنشستگان نیازمند ابلاغ رسمی دولت است، براساس این ابلاغ است که احکام حقوق بازنشستگی فرد به فرد مستمری بگیران برای مدت یک سال تغییر و در نتیجه حقوق بازنشستگی افزایش پیدا می‌کند.

حقوق مرداد چه خواهد شد؟

درست است که تا به اینجا همه نقل قول‌ها از پیروزی بازنشستگان معترض حکایت دارد اما مادامی که دولت مصوبه جدید را ابلاغ نکند، خبری از افزایش حقوق نیست.

علاوه براین مصوبه قبلی نیز به دلیل معیوب بودن از سوی مجلس باطل اعلام شده است و این یعنی حتی ادامه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برای ماه مرداد با اشکال قانونی روبرو خواهد بود.

این سردرگمی می‌تواند به معنای رجعت احتمالی سازمان تامین اجتماعی به مصوبه‌ای باشد که در سال ۱۴۰۰ برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تعیین شده بود. این اتفاق به کاهش موقت و مقطعی مستمری‌ها منجر می‌شود.

هرچند این احتمال هم وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی با اغماض و ارفاق همچنان حقوق بازنشستگان معترض را بر مبنای مصوبه ابطال شده به صورت علی الحسباب پرداخت کند تا بعد از تصویب و ابلاغ مصوبه جدید، تکلیف مابه التفاوت ماه‌های معوقه روشن شود.

عاقبت چه خواهد شد؟

قطع مسلم اگر ملاک اجرای روال قانونی باشد، تعلل دولت برای ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بیش از این نمی‌تواند به درازا بکشد.

فارغ از اینکه اداره وزارت رفاه به دست سرپرست یا وزیر، از قانون همه اشخاصی که جلوی تغییر مصوبه معیوب دولت را گرفته‌اند قابل تعقیب و مجازات هستند اما معلوم نمی‌کند که این تاخیر نهایتا چقدر ادامه خواهد داشت؟

10 نظر
  1. بازنشسته لعنتی مستاجر

    ریسی …خودت نابود کردی مارو حالا رفتی پشت وزرا قائم شدی که کی بود کی بود من نبودم …تمام این مسائل ومصائب به تو بر میگرده فکر نکنی مردم خرن ….الکی هردفعه دستوری صادر میکنی که مثلا مشکل بارنشستگان را حل کتید وماهم خر میشیم

  2. بیابانی

    امیدوارم کسانیکه باعث سرگردانی و بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی شده اند ، عمری طولانی به همراه ناکامی و سرگردانی داشته باشند.

  3. مشهدی عمه قزی

    والا خداوکیلی اگر دروغ نگیم رییس قوه مجریه و دولت رییسی است از طرفی میشود رییس جمهور از کار و عملکرد ورزای خود بیخبر باشد که اگر بیخبر باشد صدا واویلا. رییسی باید در تصمیم و عملکرد خود تجدید نظر کند.خود بودایی من از او بهتر کشور داری میکنم.

  4. حمیدرضاحبیبی

    چرا معلوم نیست کی مسئول چیه؟
    بالاخره هر کاری تو مملکت مسئول و متولی داره که باید پاسخگو باشه.
    متولی حقوق بازنشستگان کیه؟!

  5. بهمن سببی

    سلام
    فقط اتحاد بین بازنشستگان راه حل مقابله با قانون شکنی هست دوستان و هم رده خدمتیم صبوری پیشه کنن و الزاما حقوق مسلم شان را با جدیت و رهنمود های مسئولین کانون ها پیگیری کنند تا به امید حق حقوق حقه شان محقق گردد

  6. علی

    بحق این شب عزیزکسانی که باعث شدن حقوق یه مستمری بگیربه نیمه برج هم نرسه خدا لعنت کنه

  7. حمیگرمرودی

    بابا اینها همه دستشون توی یه کاسه است پول مابدبخت بیچارها که سی روزمنتظرمیشیم تا چندرقاض دست مون بیاداونم دوستی بدیم به صاحب خانه وقسط واین حرفها بازکلا ه کلاه کنی تا سربرج آدم سیرازکرسنه خبرنداره انشالله که باعث اینهمه انتظارراهم این دنیا وهم اون دنیا پس بده حالا هرکسی که میخواد باشه ازخدابیخبره به حق همین روزهای عزیزی که جوانان ما باامام حسین ع مشهورشدندجواب اینهمه بی عدالتی را میدهدانشااله

  8. رضا

    دلایلش معلوم است اقتصاد دانهای بسیار با تجربه دارد که گفته اند اگر حقوق با زنشسته ها افزایش یابد اقتصاد ایران متلاشی می شود.

  9. حسن

    خوب است

  10. حسن

    سلام .همین سلام هر بلایی که آمد به سرمان ازهمین تسلیم شدن است. چون ابتدای هر سخن گفتن سلام می گوییم وتسلیم میشویم به گرده امان سوار میشوند حالاهر که هست چه وزیر وچه وکیل وچه وزیر کار…وغیره.مملکتی که فکرمیکردیم وچه شد؟ مرگ بر… .. …

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.