نگرانی‌ بازنشستگان از عدم افزایش حقوق: قرار نیست به ما لطفی کنید و یا صدقه بدهید!

در روزهای گذشته راجع به اینکه چه تصمیمی برای نحوه اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گرفته خواهد شد، زیاد صحبت شده است اما هنوز این تصمیم به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

به گزارش تازه نیوز، موعد واریز مستمری ماه مرداد تا چهار روز دیگر آغاز خواهد شد اما هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبری نیست.

به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته راجع به اینکه چه تصمیمی برای نحوه اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گرفته خواهد شد، زیاد صحبت شده است اما هنوز این تصمیم به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

نتیجه این ادامه این وضعیت از دو حال خارج نیست، حقوق بازنشستگان مرداد به همان صورت معیوب قبلی پرداخت خواهد شد و یا اینکه به دلیل ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی از سوی مجلس، ممکن است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نرخ سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

این وضعیت نامعلوم واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز را به دنبال داشت.

تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی‌کار

مثل همیشه برخی از مخاطبان خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش دستمزدهای کارگران بازنشسته شدند:

  • دولت باید مصوبه شورای عالی کار و مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی را ابلاغ تاپرداخت حقوق بازنشستگان سایرسطوح تامین در مردادماه را تامین اجتماعی برمبنای افزایش۳۸% و ۵۱۵ هزارتومان پرداخت نماید.
  • فقط ۳۸درصد+۵۱۵هزار تومان مگر حق خودشون نیست چرا اینقدر این دست و اون دست میکنن.

چقدر طول کشید؟

برخی مخاطبان هم نگرشی غیر خوش بینانه به این مسئله دارند:

  •  اینقدرطولش میدن تاسال تموم شه چون بودجه برای این کاروجودنداره!.
  • فیش حقوق های خودشان را راست میگن با بازنشستگان انتشار بدن حتی فیش حقوق سال۱۳۹۹ با سال۱۴۰۱ ما».
  •  قابل توجه کارگران مشغول بکار. حق بیمه رو حساب باز نکنید.آخر عاقبتش رو دارید می‌بنید».

شرمنده خانواده شدیم!

برخی کاربران هم به مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی یادآور شدند که این وضعیت با وعده‌هایی که پیش از این داده شده بود، منافات دارد.

  •  این بود دولت مردمی ،، ممنون از اینکه اینقدر به فکر ملت هستید
  • خداجوابتونوبده انشالله.. چقدر شرمنده خانواده بشیم..
  • چقدر عذاب می‌دید. خدانگذره از کسانی که سنگ می‌اندازند. به خداخسته شدیم.
  • ما از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که حق و حقوق ما رو بپردازن چرا که یه عمری خود ما پس انداز کردیم و قرار نیست که به ما لطفی کنید و یا صدقه بدهید.
  • قرار نیست که همگان با شرایط یکسان حق بیمه پرداخت کرده‌ایم به عده ای ۵۷درصد اضافه شود و برای ما .. شما نباید از حق و حقوق من کم کنید و به دیگری لطف بفرمایید دولت می‌خواهد لطف کند از جیب خودش مرحمت نماید.
  • فشاری که به مردم وارد کردید برای بازنشستگان تامین اجتماعی دو چندان هست کارگرانی که یه عمر با حداقل حقوق کار کردن و الان هم که بازنشست شدن با قطره چکانی کردن حقوق ها زندگی را برایشان تلخ کردید.
  • با یک حساب کتاب سرانگشتی تقریبا مشخص میشه که خود تامین اجتماعی با دولت هم همدست هستن و دارن بازنشسته ها رو نابود و بازی میدن.
5 نظر
  1. محمد سراج

    افزایش حقوق بازنشستگان از جلسات برجام هم پیچیده‌تر شده.
    اگه قرار بذارن حقوق همین دولت مردها آخر از همه تصویب و اجرا بشه ساعت ۱۲ بیست و نه اسفند هم باشه همه چیز تصویب میشه.
    آقایون حقوق چند صد میلیونی میگیرن اما براشون مهم نیست بازنشسته چیکار میکنه

  2. بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارهای سخت وزیان آور.بیمه اجباری

    باسلام ودرودبه دولت محترم وهیات دولت محترم انقلابی..آقایان لطفابه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خاتمه بدیدوازآزارواذیت وبازی باروح وروان موسپیدان کشورکه۱۲میلیون جمعیت کشورروداراهستن دست برداریدلطفا……۵ماه ازسال۱۴۰۱گذشته ولی هنوزخبری نیست…الله واکبر….

  3. وحید

    مثل روز مشخص هستش که بازم میخوان برخلاف قانون 38 درصد عددی رو اعلام کنن. روز شنبه هم چیزی نگفتن تا ایام تاسوعا و عاشورا بگذره تا بازنشستگان این روزها شعار ندن تا فضای عزاداری ها تغییر نکنه !!

  4. حمید

    در هیچ کجای دنیا تا به حال این همه توهین وتحقیر نسبت به بازنشستگان نشده که در این مدت مدیریت رییسی ودولتش به مردم وبازنشستگان صورت گرفته ما را خار وذلیل کردن کدام دولت با 4 میلیون بازنشسته که با خانواده نزدیک به 40 میلیون نفر (یعنی نصف جمعیت کشور )را تشکیل میدن اینقدربی حرمتی وبی احترامی وبی اعتنای بشه کجای دنیا سراغ دارید باکسی که 30 سال عمر خودشو در بدترین شرایط کاری تلف کرده اینقدر نامردی بشه .5 ماه اذیت وناراحتی واسترس به نصف جمعیت یه مملکت این یعنی چه؟ چه جوابی برای این عمل زشته دولت رییسی باید داد .فقط من اینه میدونم که ما بد کینه ونفرتی از این دولت به دل گرفتیم که با هیچ جواب با هیچ کاری پاک نخواهد شد این نفرت روزی شما را پاسخگو خواهد کرد که برای شما بسیار دیر خواهد بود

  5. ندارالملک

    دولت محترم مردمی عدالت محور یا معنی عدالت را نمی داند ویا اینکه منافع یک عده دراین است که اینگونه معنی شود برای همین عدالت را مساوات معنی میکنند
    والا بخدا به پیر به پیغمبر افراد متوسط بگیرد ویل حداکثر بگیر ۳۰٪از کل دستمزد خودشان را بعنوان حق بیمه پرداخت کرده اند آن هم بمدت ۳۵ ویا بعضی مثل خودمن ۴۲ سال تمام واین درصورتی بوده که بیشتر همین افراد که اکنون حداقل بگیر محسوب می‌شوند ودولت محترم عدالت محور هم برای این افراد اضافه حقوق بیشتری درنظرگرفته وچون این افراد محترم زرنگ بودن بگونه‌ای برنامه ریزی کرده بودن که در ۵۰سالگی شروع به پرداخت حق بیمه نمایند که دقیقا در ۶۰ سالگی بازنشسته بشوند وحتی’ یک روز هم بیشتر از ۱۰سال حق بیمه پرداخت نکنند وجالب است که دولت محترم بداند که میزان حقوقی که این افراد محترم در لیست حقوق برای پرداخت حق بیمه ارسال می‌کردند خیلی کمتر از حقوقی بود که دریافت می کردند آیا این عدالت است که کسانی که کمترین حق بیمه را پرداخت کرده اند ۲ برابر کسانیکه ۴۰یا۵۰ برابر این افراد حق بیمه پرداخت کرده اند اضافه حقوق بگیرند
    وشاید خیلی از این افراد زرنگ اضافه پولی را که من وامثال من بعنوان حق بیمه پرداخت کرده ایم در جای دیگری سرمایه گذاری کرده باشند
    واین دولت مردمی هم که با اینگونه معنی کردن عدالت تصمیم گرفت آنقدر از متوسط بگیران کم کند وبه حداقل بگیر آن اضافه کند که مساوات برقرار بشود
    خوب است دولت مردمی وعدالت محور این را هم بداند که من وامثال من فقط در یک فقره بعد از ۳۰ سال کارکردن در شرایط سخت وزیان آور چون حق بیمه سختی کار به دلیل اجرا نشدن قانون در همان اول پرداخت نشده بود درزمان بازنشسته شدن ما این حق بیمه را به نرخ روز حساب کردن وپول آن را یکجا در صورتی که این حق بیمه را باید کارفرما پرداخت می کرد چون همیشه زور کارفرما از کارگر بیشتر است این پول را که برای من وهمکاران هر نفر حدود ۵۰ میلیون تومان بود از پولی که قرار بود بعد از ۳۵ سال کارکردن بعنوان پاداش پایان خدمت به ما تعلق بگیرد این پول که حق مسلم ما بود بجای اینکه در بازنشستگی دست مارا بگیرد بعنوان حق بیمه سختی کار به ب بیمه رسید
    در آن زمان با ۵۰ میلیون تومان می‌شد یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در بهترین جای اصفهان خریداری نمود
    حالا باز هم سخنگوی دولت بگوید عدالت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.