خوش‌بینی مذاکره‌کنندگان در شرایطی که روند مذاکرات کند پیش می‌رود/ توافق می‌شود؟

در شرایطی که ایران بار دیگر تاکید کرده سلاح هسته‌ای در دکترینش جایی ندارد، مذاکره‌کنندگان نسبت به روند مذاکرات اظهار خوش‌بینی کردند

به گزارش تازه نیوز، اکوایران نوشت: در شرایطی که ایران بار دیگر تاکید کرده سلاح هسته‌ای در دکترینش جایی ندارد، مذاکره‌کنندگان نسبت به روند مذاکرات اظهار خوش‌بینی کردند.

انریکه مورا، معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین گفته با توجه به پیشرفت‌های انجام شده، نسبت به حصول توافق «کاملا خوشبین» است.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام از فاصله «پنج ثانیه‌ای تا پنج دقیقه‌ای» با خط پایان توافق برجام خبر داده است. اولیانوف در گفتگو با خبرنگاران گفته تنها سه یا چهار موضوع حل نشده در مذاکرات باقی مانده است. به‌گفته او، این‌ها موضوعات حساسی هستند، خصوصا برای ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها. من نمی‌توانم تضمین کنم، اما گمان می‌کنم در مسیر درستی در حال حرکت هستیم.

این مطالب را هم ببینید:

در همین شرایط، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با آنتونیو گوترش گفته سلاح هسته‌ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد. او به گوترش یادآوری کرده که رهبری در این مورد “فتوا” داده است.

وزیر خارجه ایران در این تماس افزوده که ایران “برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی” است و “اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می‌شود”.

از سوی دیگر لورا روزن، خبرنگار المانیتور که از نزدیک مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کند در توئیتر نوشت: درباره مذاکرات ایران در وین پرسیدم آیا پیشرفتی وجود دارد؟ دیپلمات اروپایی: مثل همیشه کند. (جمعه: آهسته.‌ شنبه: آهسته اما پیوست‌ یکشنبه: آهسته مثل همیشه.) من: آیا راهی برای رفع تمایل ایران برای حل و فصل مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت موافقت آنها برای از سرگیری توافق وجود دارد؟دیپلمات اروپایی: بله. ایرانی ها فقط باید همکاری کنند و به سوالات پاسخ دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.