هواشناسی ایران دوشنبه ۱۷ مرداد/ پیش‌بینی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید تا پنج‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی پدیده غالب کشور را افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت تا پنج شنبه اعلام کرد.

به گزارش تازه نیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز 17 مرداد و روزهای آتی، گفت: از دیروز در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افززود: انتظار داریم که بیشینه شدت بارش‌ها در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.

نقشینه همچنین گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشورمان و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت خواهیم داشت که می‌تواند گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و نیز شمال فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی گفت: در سه روز آینده انتظار داریم که در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات هرمزگان رخ بدهد.

نقشینه افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشورمان به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز ایران وزش باد شدید می‌شود با احتمال خیزش گرد و خاک و در این مدت خیزش گرد و خاک را روی کشورهای همسایه غربی پیش‌بینی می‌کنیم که انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی ایران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه تا پنجشنبه با افزیش سرعت باد در نواحی شرق کشورمان هم برای این ناحیه رخداد طوفان و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: امروز  تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.