۱۶ساعت گرفتاری زیر قایق واژگون شده! +تصاویر

دریانورد فرانسوی که به مدت ۱۶ ساعت در وسط دریا در قایق زیر واژگون شده خود گرفتار شده بود نجات یافت.

به گزارش تازه‌نیوز، یک دریانورد ۶۲ ساله فرانسوی پس از واژگون شدن قایقش با کمک کیسه هوا در وسط دریا زنده ماند. این قایق ۱۲ متری که از لیسبون، پایتخت پرتغال به راه افتاده بود اواخر عصر دوشنبه یک سیگنال خطر ارسال کرد.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران،  قایق این مرد در ساعت ۲۰.۲۳ دقیقه به وقت محلی روز دوشنبه در ۱۴ مایلی دریایی (۲۶ کیلومتری دریایی) از جزایر سیسارگاس در نزدیکی شمال غربی گالیسیا اسپانیا یک سیگنال خطر ارسال کرد. قایق توسط گارد ساحلی اسپانیا پیدا شد، اما ماموران گارد ساحلی به دلیل مواج بودن دریا مجبور شدند تا صبح روز بعد صبر کنند. صبح روز بعد یک کشتی نجات حامل پنج غواص و همچنین سه فروند هلی کوپتر برای نجات مردی که هنوز نامش اعلام نشده عازم محل حادثه شدند.

واژگونی قایق فرانسوی

در حالی که یک غواص برای جست و جو دریانورد، روی بدنه قایق فرود آمده بود این مرد با کوبیدن از داخل قایق پاسخ داد. دریا بسیار مواج بود و خورشید نیز غروب کرده بود؛ بنابراین تیم نجات با بستن بالن به قایق از غرق شدن آن جلوگیری و تا صبح روز بعد منتظر ماندند.

واژگونی قایق فرانسوی

روز بعد دو غواص زیر قایق شنا کردند و به دریانورد که تا زانو در آب بود لباس مخصوص غریق نجات پوشاندند. دریانورد سپس به داخل آب یخ زده پرید و زیر قایق به سمت سطح دریا شنا کرد. انجمن ایمنی و نجات دریایی اسپانیا با انتشار ویدئویی در توئیتر که لحظه نجات این مرد را نشان می‌دهد در شرح آن نوشت: «هر جانی که نجات داده می‌شود بزرگترین پاداش ماست.» این دریانورد سپس با هلی کوپتر از دریا منتقل و برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان اعزام شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.