۶ کشته در تیراندازی نیروهای امنیتی نیجریه به سوی عزاداران حسینی

مردم نیجریه روز دوشنبه در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی به مناسبت روز عاشورای حسینی (ع) برگزار کردند که با حمله نیروهای امنیتی این کشور و تیراندازی به سوی مردم دستکم ۶ نفر کشته شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، راهپیمایی روز عاشورای حسینی (ع) در شهرهای مختلف نیجریه از جمله در زاریا، ابوجا، لاگوس، مایدوگوری، سامیناکا، مالومفاشی برگزار شد.  شرکت کنندگان در این راهپیمایی در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان عزاداری کردند.

به نقل از ایرنا، در شهر زاریا هنگامی که شیخ «عبدالحمد بلو» در حال ایراد سخنرانی پایانی مراسم عزاداری عاشورا در این شهر بود، نیروهای پلیس و امنیتی به سوی عزاداران تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن ۶ نفر شد. در سال‌های گذشته نیز برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) توسط نیروهای امنیتی نیجریه به خشونت کشیده شده و ده‌ها نفر از شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) به خاک و خون کشیده شدند.

آذر ماه سال ۹۴ ارتش و پلیس نیجریه با یورش به حسینیه بقیه‌الله (عج) در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت کادونا در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش “زینت ابراهیم” و یکی از پسرانش دستگیر کردند که در این یورش صدها نفر از شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند. برخی رسانه‌ها شمار افراد شهید شده در حمله به خانه شیخ زکزاکی را تا دو هزار نفر ذکر کرده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.